Περίληψη
H παρούσα ερευνητική εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση και εφαρμογή των τεχνολογιών πληροφορίας (ΤΠ) στην βιομηχανία της ξενοδοχειακής φιλοξενίας. Η έρευνα βασίζεται στην θεωρία Τεχνολογίας, Οργανισμού και Περιβάλλοντος (ΤΟΠ) (Tornatzky et al., 1990). Η παρούσα έρευνα βασίστηκε στις θεωρητικές εξελίξεις της ΤΟΠ για να δημιουργήσει ένα εννοιολογικό μοντέλο που παρουσιάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση των ιδιοκτητών και διευθυντών των ξενοδοχείων στην υιοθέτηση πληροφορικών συστημάτων τεχνολογίας. Η πρόθεση υιοθέτησης της ψηφιακής τεχνολογίας επηρεάζεται θετικά και σημαντικά από την ψηφιακή ωριμότητα των οργανισμών, τη διαθεσιμότητα οικονομικών πόρων και τους κυβερνητικούς κανονισμούς. Η σημαντικότητα της παρούσας εργασίας επικεντρώνεται στο γεγονός ότι διερευνά παράγοντες που δεν έχουν εξεταστεί στο παρελθόν, όπως η οργανωτική ψηφιακή ωριμότητα, η οποία αποτελεί μια πολυδιάστατη μεταβλητή που στόχο έχει να εξετάσει ολιστικά τους ...
H παρούσα ερευνητική εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση και εφαρμογή των τεχνολογιών πληροφορίας (ΤΠ) στην βιομηχανία της ξενοδοχειακής φιλοξενίας. Η έρευνα βασίζεται στην θεωρία Τεχνολογίας, Οργανισμού και Περιβάλλοντος (ΤΟΠ) (Tornatzky et al., 1990). Η παρούσα έρευνα βασίστηκε στις θεωρητικές εξελίξεις της ΤΟΠ για να δημιουργήσει ένα εννοιολογικό μοντέλο που παρουσιάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση των ιδιοκτητών και διευθυντών των ξενοδοχείων στην υιοθέτηση πληροφορικών συστημάτων τεχνολογίας. Η πρόθεση υιοθέτησης της ψηφιακής τεχνολογίας επηρεάζεται θετικά και σημαντικά από την ψηφιακή ωριμότητα των οργανισμών, τη διαθεσιμότητα οικονομικών πόρων και τους κυβερνητικούς κανονισμούς. Η σημαντικότητα της παρούσας εργασίας επικεντρώνεται στο γεγονός ότι διερευνά παράγοντες που δεν έχουν εξεταστεί στο παρελθόν, όπως η οργανωτική ψηφιακή ωριμότητα, η οποία αποτελεί μια πολυδιάστατη μεταβλητή που στόχο έχει να εξετάσει ολιστικά τους τεχνολογικούς και οργανωτικούς παράγοντες που διαμορφώνουν καταληκτικά την υιοθέτηση των ΤΠ. Τα ευρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να καθοδηγήσουν τη διαμόρφωση ψηφιακών στρατηγικών από οργανισμούς του κλάδου της φιλοξενίας.Η έρευνα πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού της Ελλάδας. Για το σκοπό της έρευνας στάλθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω της εφαρμογής Google Forms σε όλα τα μέλη του ξενοδοχειακού επιμελητηρίου Ελλάδος. Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν 502 ιδιοκτήτες και διευθυντές από όλη την ελληνική επικράτεια κατά την χρονική περιόδου Σεπτεμβρίου έως και Νοεμβρίου 2020.Τα δεδομένα της έρευνας αναλύθηκαν μέσω συγκεκριμένων στατιστικών τεχνικών που πληρούσαν τους σκοπούς της έρευνας. Οι στατιστικές τεχνικές περιλαμβάνουν τα δομικά μοντέλα εξισώσεων μερικών ελάχιστων τετραγώνων (PLS-SEM ). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η επίδραση των παραγόντων της θεωρίας της ΤΟΠ στην υιοθέτηση και εφαρμογή των τεχνολογιών πληροφορίας στην ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι καταλυτική, ειδικότερα κατά την περίοδο της πανδημίας του COVID-19. Επιπλέον, μέσω των συμπερασμάτων της έρευνας αναδεικνύεται η σημαντικότητα του δείκτη εταιρικής καινοτομίας και του μεγέθους της ξενοδοχειακής μονάδας στη σχέση μεταξύ των τεχνολογικών, οργανωσιακών και περιβαλλοντικών παραγόντων και την υιοθέτηση και εφαρμογή τεχνολογιών πληροφορίας. Καταληκτικά, περιγράφονται αναλυτικά οι επιπτώσεις των αποτελεσμάτων της έρευνας στη ξενοδοχειακή διοίκηση και σε μελλοντικές έρευνες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The current study aims to investigate the factors that affect a hotels’ decision to adopt digital technologies. Our theoretical grounding builds on the Technology–Organization–Environment (TOE) research framework. The research model was validated through a survey of 502 hoteliers and managers using the Partial Least Squares–Structural Equation Modeling (PLS-SEM) statistical method. The results indicated that micro, small and medium-sized enterprise (MSME) hotels affected by the COVID-19 outbreak are more likely to adopt digital technologies. The intention to adopt digital technology is positively and significantly influenced by the digital maturity of organizations, financial resources availability and government regulations. The current study investigates rather less explored factors, such as the organizational digital maturity, which consists of a multi-dimensional latent variable. The findings may be employed to guide the formulation of digital strategies by hospitality industry org ...
The current study aims to investigate the factors that affect a hotels’ decision to adopt digital technologies. Our theoretical grounding builds on the Technology–Organization–Environment (TOE) research framework. The research model was validated through a survey of 502 hoteliers and managers using the Partial Least Squares–Structural Equation Modeling (PLS-SEM) statistical method. The results indicated that micro, small and medium-sized enterprise (MSME) hotels affected by the COVID-19 outbreak are more likely to adopt digital technologies. The intention to adopt digital technology is positively and significantly influenced by the digital maturity of organizations, financial resources availability and government regulations. The current study investigates rather less explored factors, such as the organizational digital maturity, which consists of a multi-dimensional latent variable. The findings may be employed to guide the formulation of digital strategies by hospitality industry organizations. Additionally, the research aims to advance the understanding of the moderating effect of firm innovation index and organizational size on the relationship between ICTs adoption and the technological, organizational and environmental elements of the TOE theoretical framework in the hotel industry during the pandemic. The results indicated that firm innovation index has a moderating effect on this relationship. In addition, concerning the size of the hotel, small hotels with 11-50 employees are a moderator on the adoption of ICTs within the government regulatory of the COVID-19 outbreak. The main objective of this research study is to examine digital technologies adoption in the hospitality sector as a basement for its digital transformation. Other sub-objectives of the research study include:1. The in-depth investigation of the ICT adoption and implementation process in the hotels.2. The presentation of the perspectives of the hypothesized conceptual model presented in this study.3. The empirical application of the conceptual framework for the evaluation of ICT adoption in a sample of Greek hotels.4. Elaboration of the findings and the establishment of the conceptual model.5. Determining future research efforts in in the hospitality sector regarding the ICT adoption.
περισσότερα