Ψηφιακός μετασχηματισμός και τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία επιχειρηματικής αξίας και καινοτομίας

Περίληψη

Λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων και των διαταραχών στο επιχειρηματικό περιβάλλον, ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη και όχι επιλογή για τους οργανισμούς, προσελκύοντας σημαντικό ενδιαφέρον από ερευνητές και επαγγελματίες. Παρά την αυξανόμενη τάση των επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, εξακολουθεί να παρατηρείται περιορισμένη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο μπορεί να δημιουργήσει επιχειρηματική αξία. Ως αποτέλεσμα, πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν να τον εφαρμόσουν αποτελεσματικά, οδηγούμενες σε ένα ψηφιακό παράδοξο και τεχνολογικές αποτυχίες. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός υπερβαίνει την απλή ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αντιπροσωπεύει μια συνολική ψηφιακή αναστάτωση που επηρεάζει τους πελάτες, τα επιχειρηματικά μοντέλα και ολόκληρο τον οργανισμό. Το φαινόμενο αυτό έχει διερευνηθεί από διάφορες οπτικές γωνίες στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία, συμπεριλαμβανομένης της διοίκησης πληροφοριακών συστημάτων, της στρατηγικής διοίκησης, της διοίκησης καινοτομίας, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Due to technological advances and disruptions in the business environment, digital transformation has become imperative rather than a choice for organizations, attracting significant interest from researchers and practitioners. Despite the growing number of firms undertaking digital transformation, there is still limited understanding of how to realize business value, and many fail to implement it effectively, thereby facing a digital paradox and technological failures. Digital transformation goes beyond merely digitizing processes; it represents a comprehensive digital disruption that affects customers, business models, and the entire organization. This phenomenon has been explored from various perspectives in academic literature, including information systems management, marketing management, strategic management, innovation management, and operations management. Digital transformation consists of three key stages: digitization, digitalization, and digital transformation, all driven ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2025)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58496
ND
58496
Εναλλακτικός τίτλος
Digital and AI transformation for creating business value and innovation
Συγγραφέας
Φαρμάκης, Τιμολέων (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN
Εξεταστική επιτροπή
Πραματάρη Αικατερίνη
Δουκίδης Γεώργιος
Μούρτος Ιωάννης
Λεκάκος Γεώργιος
Ευγενίου Θεόδωρος
Φούσκας Κωνσταντίνος
Γρίβα Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Πληροφοριακά συστήματα
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός; Τεχνητή νοημοσύνη; Καινοτομία; Διαχείριση καινοτομίας; Επιχειρηματικός μετασχηματισμός; Ψηφιακή στρατηγική; Επιχειρηματική Αξία; Ψηφιακή επιχειρηματικότητα; Διαχείριση Τεχνολογίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.