Διά βίου μάθηση: η αλληλεπίδραση μεταξύ της εκπαίδευσης ηλικιωμένων, της κατάκτησης της δεύτερης γλώσσας και της ήπιας γνωστικής διαταραχής

Περίληψη

Θεωρητικό πλαίσιο: Η παρούσα πιλοτική πειραματική έρευνα κινείται σε έξι άξονες: τα υποστρώματα της ανθρώπινης γλώσσας, την παιδαγωγική, την κατάκτηση της δεύτερης/ξένης γλώσσας, τον εγκλεισμό, τη γνωστική γήρανση και την εκτίμηση της προνοσηρής γνωστικής λειτουργίας. Εντός του κάθε άξονα διερευνώνται περαιτέρω εκφάνσεις, οι πιο εξέχουσες εκ των οποίων είναι οι εξής: τα γνωστικά προαπαιτούμενα για την κατάκτηση του γλωσσικού γραμματισμού, τα συναισθήματα στον εγκέφαλο, τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, οι αλφαβητικές γραφές και το ζήτημα της γλωσσικής διαφάνειας, η ξενογλωσσοφοβία, οι επιπτώσεις του εγκλεισμού, η ήπια γνωστική διαταραχή (ΗΓΔ, μια γνωστική κατάσταση, η οποία προηγείται της άνοιας και χαρακτηρίζεται από οριακές μνημονικές ελλείψεις αλλά είναι σχεδόν πλήρως λειτουργική), οι μη φαρμακολογικές γνωστικές παρεμβάσεις στην άνοια και η μετάφραση και προσαρμογή λεξιλογικών δοκιμασιών.Σκοπός και Στόχοι: Η διά βίου μάθηση στοχεύει στην ακαδημαϊκή ενίσχυση του υποβαθμισμένου εργατικού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Theoretical framework: This pilot experimental study revolves around six axes, namely the substrates of human language, pedagogy, second or foreign language acquisition, imprisonment, cognitive ageing, and the estimation of premorbid cognitive functioning. Within each of these axes, finer notions are explored, the most salient of which are the cognitive prerequisites for literacy acquisition, emotions in the brain, second chance schools, alphabetic scripts and the issue of transparency, xenoglossophobia, the consequences of incarceration, mild cognitive impairment (MCI; a cognitive state preceding dementia that features marginal memory deficiencies yet is almost fully functional), non-pharmacological cognitive interventions in dementia, and the translation and adaptation of verbal tests.Purpose and Objectives: Lifelong learning aims at the academic enhancement of the deprived workforce. The influence of second or foreign language acquisition on MCI older adults compared to cognitively ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54307
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54307
ND
54307
Εναλλακτικός τίτλος
Lifelong learning: the interplay of older adult education, second language acquisition and mild congnitive impairment
Συγγραφέας
Τίγκα, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κασάπη Ελένη
Υψηλάντης Γεώργιος
Λεονταρίδη Ελένη
Μουτή Άννα
Παριανού Αναστασία
Κεντρωτής Γεώργιος
Καρράς Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δια Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση; Αγγλικά ως ξένη γλώσσα; Ήπια Γνωστική Διαταραχή (ΗΓΔ); Εκπαίδευση σε καταστήματα κράτησης; Ειδικά λεξιλόγια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)