Εύρωστος έλεγχος στην πλοήγηση σκαφών επιφανείας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή ασχολείται με το σχεδιασμό των ηλεκτρονικών, τη μοντελοποίηση και τον έλεγχο ενός σκάφους επιφανείας, που δημιουργήθηκε για να κατευθύνεται σε ένα σύνολο προκαθορισμένων στόχων σε έναν διδιάστατο χάρτη. Αναπτύχθηκε σε τηλεχειριζόμενο μοντέλο σκάφους τύπου Ferry Boat, που συναρμολογήθηκε στο ΕΜΠ, στο οποίο δόθηκε και δυνατότητα αυτοκατεύθυνσης. Με εξαίρεση τα πλαστικά του σκάφους, το χειριστήριο τηλεκατεύθυνσης και τον δέκτη τηλεκατεύθυνσης, όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία χρειάστηκαν, κατασκευάστηκαν από τον συγγραφέα της παρούσας διατριβής.Οι λεπτομέρειες της ανάπτυξης των ηλεκτρονικών, καθώς και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη μοντελοποίηση και τον έλεγχο του σκάφους, παρουσιάζονται στη διατριβή.Μετά την κατασκευή του σκάφους, συλλέχθηκαν δεδομένα για την απόκρισή του, πραγματοποιώντας χειροκίνητους ελιγμούς από τη μονάδα ραδιοελέγχου. Τα δεδομένα που προέκυψαν, χρησιμοποιήθηκαν για την εκπαίδευση ενός νευρωνικού δικτύου, για την πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PHD thesis deals with the electronics design, modeling, and control of a surface vessel created for reaching specified sets of targets on a two-dimensional map. It is based on a remote-control model of a ferry boat ship, that was assembled by NTUA. All the electronic equipment used, apart from the remote-control unit and its receiver, were designed and manufactured by the author of this thesis. The details of the development are reported on the thesis, along with the methodology followed for its modelling and control. After the construction of the vessel, data for its response were collected by performing manual maneuvers using the radio control unit. This data was used to train a neural network, to predict the vessel’s response to thrust and steering controls, in a black-box modelling approach. The model that resulted was used to conduct simulations on the control methods developed for the vessel. For enabling the vessel to reach specified targets on the map, two types of supervi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54142
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54142
ND
54142
Εναλλακτικός τίτλος
Robust control applied to surface vessel guidance
Συγγραφέας
Λόγης, Ελευθέριος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής
Εξεταστική επιτροπή
Κουσιουρής Τρύφων
Γεωργίου Ιωάννης
Γρηγορόπουλος Γρηγόριος
Καϊκτσής Λάμπρος
Μαράτος Νικόλαος
Ξηρός Νικόλαος
Ψυλλάκης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Αυτοματισμοί και Συστήματα ελέγχου
Λέξεις-κλειδιά
Εύρωστος έλεγχος; Σκάφη επιφανείας; Μοντέλο διακριτού χρόνου; Αυτόματος έλεγχος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.