Περίληψη
Οι επαγγελματικές ανησυχίες των πτυχιούχων Σχολών Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (εφεξής ΣΕΦΑΑ) σχετίζονται τόσο με πρακτικά ζητήματα, που αφορούν στην ίδια την εργασία, όσο και με θέματα σταδιοδρομίας και εξέλιξης. Στη σύγχρονη αγορά εργασίας αναδεικνύονται πτυχές, οι οποίες σχετίζονται είτε με προβλήματα και φόβους, είτε με ευκαιρίες για αναβάθμιση δεξιοτήτων και αναπροσαρμογή εργασιακών στόχων. Με γνώμονα τις ραγδαίες εξελίξεις, η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε για να: α) αποτυπώσει τις επαγγελματικές ανησυχίες, β) αξιολογήσει την επαγγελματική προσαρμοστικότητα και γ) ανιχνεύσει τον φόβο για την Coronavirus Disease 2019 (εφεξής Covid-19) και τη σχέση της με την επαγγελματική προσαρμοστικότητα, σε πτυχιούχους ΣΕΦΑΑ με ειδίκευση στην Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα (εφεξής ΠΦΔ).Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος χρησιμοποιήθηκε μεικτή μέθοδος συλλογής δεδομένων. Η συλλογή των ποσοτικών δεδομένων προήλθε από την χορήγηση των κλιμάκων Επαγγελματικής Προσαρμοστικότητας κ ...
Οι επαγγελματικές ανησυχίες των πτυχιούχων Σχολών Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (εφεξής ΣΕΦΑΑ) σχετίζονται τόσο με πρακτικά ζητήματα, που αφορούν στην ίδια την εργασία, όσο και με θέματα σταδιοδρομίας και εξέλιξης. Στη σύγχρονη αγορά εργασίας αναδεικνύονται πτυχές, οι οποίες σχετίζονται είτε με προβλήματα και φόβους, είτε με ευκαιρίες για αναβάθμιση δεξιοτήτων και αναπροσαρμογή εργασιακών στόχων. Με γνώμονα τις ραγδαίες εξελίξεις, η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε για να: α) αποτυπώσει τις επαγγελματικές ανησυχίες, β) αξιολογήσει την επαγγελματική προσαρμοστικότητα και γ) ανιχνεύσει τον φόβο για την Coronavirus Disease 2019 (εφεξής Covid-19) και τη σχέση της με την επαγγελματική προσαρμοστικότητα, σε πτυχιούχους ΣΕΦΑΑ με ειδίκευση στην Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα (εφεξής ΠΦΔ).Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος χρησιμοποιήθηκε μεικτή μέθοδος συλλογής δεδομένων. Η συλλογή των ποσοτικών δεδομένων προήλθε από την χορήγηση των κλιμάκων Επαγγελματικής Προσαρμοστικότητας και Μέτρησης του Φόβου για την Covid-19 σε 174 πτυχιούχους της ΣΕΦΑΑ, ενώ τα ποιοτικά δεδομένα παράχθηκαν από ημιδομημένες συνεντεύξεις, σε έξι πτυχιούχους ΣΕΦΑΑ, με ειδίκευση στην ΠΦΔ. Τα ποσοτικά αποτελέσματα αξιολογήθηκαν στατιστικά με το Statistical Package for the Social Sciences (εφεξής SPSS), με έλεγχο Cronbach alpha, πολυμεταβλητικές και μονομεταβλητικές αναλύσεις διασποράς / Multivariate Analysis of the Variance (εφεξής MANOVA) & Analysis of the Variance (εφεξής ANOVA). Για την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, επιλέχθηκε ανάλυση περιεχομένου και ένα οργανωμένο σύστημα κατηγοριών, που προέκυψε από τις συνεντεύξεις.Αναφορικά με τα ποσοτικά αποτελέσματα, ο έλεγχος εσωτερικής συνοχής των ερωτημάτων στην CAAS έδωσε ικανοποιητικούς δείκτες αξιοπιστίας (α= .817 έως .855). Για τον έλεγχο δομικής εγκυρότητας χρησιμοποιήθηκε διερευνητική ανάλυση παραγόντων και τα αποτελέσματα συμφώνησαν με τη διεθνή βιβλιογραφία, πιστοποιώντας τους τέσσερις παράγοντες της CAAS (ανησυχία, έλεγχος, περιέργεια, αυτοπεποίθηση). Η πολυμεταβλητική ανάλυση διασποράς, αναφορικά με τα δημογραφικά στοιχεία, δεν έδειξε διαφοροποίηση στην επαγγελματική προσαρμοστικότητα, με εξαίρεση την ολοκλήρωση μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών. H κλίμακα Fear of COVID-19 Scale (εφεξής FVC-19S) δεν παρουσίασε κάποια στατιστικά σημαντική συσχέτιση με κάποια από τις δημογραφικές μεταβλητές, που αξιολογήθηκαν και με κανέναν από τους τέσσερις παράγοντες της CAAS. Όσον αφορά στα ποιοτικά δεδομένα, η ανάλυση περιεχομένου ανέδειξε 5 κατηγορίες, με συνολικά 24 καταχωρήσεις. Τα ποιοτικά δεδομένα αποκάλυψαν εκφάνσεις των επαγγελματικών ανησυχιών, οι οποίες σχετίζονταν με περιβαλλοντικούς και ενδο-ατομικούς παράγοντες, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επιπλέον, εντοπίστηκαν τομείς της αγοράς εργασίας, οι οποίοι υπολείπονταν κατά τη διάρκεια των σπουδών και θεωρούνται απαραίτητοι για την κατάλληλη προετοιμασία και την καλύτερη εργασιακή ένταξη.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The professional concerns of physical education graduates from the School of Physical Education and Sport Science are related with several practical issues, associated with their job-related concerns and their respected career development. In the contemporary labour market new aspects are revealed which are related either with problems and fears or to opportunities for skill upgrading and readjustment of occupational goals. In view of the ongoing rapid developments, the current study was designed to: a) determine the professional concerns, b) evaluate the career adaptability and c) detect the fear of Covid-19 and its relationship with the career adaptability of physical education graduates in the field of Adapted Physical Activity (APA).A mixed research method was used for data collection. The quantitative data was collected from the responses in the career adaptability scale and the fear of Covid-19 scale, in a sample of 174 graduates from the School of Physical Education and Sport Sc ...
The professional concerns of physical education graduates from the School of Physical Education and Sport Science are related with several practical issues, associated with their job-related concerns and their respected career development. In the contemporary labour market new aspects are revealed which are related either with problems and fears or to opportunities for skill upgrading and readjustment of occupational goals. In view of the ongoing rapid developments, the current study was designed to: a) determine the professional concerns, b) evaluate the career adaptability and c) detect the fear of Covid-19 and its relationship with the career adaptability of physical education graduates in the field of Adapted Physical Activity (APA).A mixed research method was used for data collection. The quantitative data was collected from the responses in the career adaptability scale and the fear of Covid-19 scale, in a sample of 174 graduates from the School of Physical Education and Sport Science. The qualitative data was originated from semistructured interviews to six graduates from the School of Physical Education and Sport Science with a specialization in APA. The SPSS was used to analyze the quantitative data, using Cronbach alpha, Intraclass Reliability Coefficie nts, univariate and multivariate analyses (MANOVAs, ANOVAs). A content analysis and an organised category system was developed for the qualitative data analysis. Regarding the quantitative results, the Cronbach alpha coefficients of internal consistency ranged from α= .817 to .855. The results from the exploratory factor analysis were in line with the literature, verifying the 4 CAAS factors (concern, control, curiosity, confidence). The multivariate analyses of variance, with respect to the demographic variables, revealed no differences in career adaptability, apart from graduate studies. The responses in the FVC-19S scale were not significantly associated with the demographic variables assessed and the 4 CAAS factors. Regarding the qualitative results, the content analysis revealed 5 categories with a total of 24 entries. The qualitative data underlined the aspects of the professional concerns related to environmental and intra-individual factors, both before and during the pandemic. In addition, separate sectors of the labour market were identified, which were necessary for the preparation of future physical education and sport science graduates. Future university curriculum may need to consider the above findings to strengthen the quality of their programs and prepare graduates for more effective integration in the labour market.
περισσότερα