Περίληψη
Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή της αυτοαξιολόγησης με καθορισμό στόχων (ΑΚΣ) (Self-Assessment with Goal Setting), η οποία υλοποιήθηκε με την εκπαιδευτική μέθοδο «Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση» (Self Directed Learning, SDL) στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γλώσσας της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Ειδικότερα, η έρευνα διερεύνησε αν η εφαρμογή της AKΣ στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεθόδου SDL μπορεί να συμβάλλει : α) στη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών και β. στη δημιουργία κινήτρων με στόχο τη μάθηση. Ο σχεδιασμός που επιλέχθηκε ήταν ο ημιπειραματικός σχεδιασμός με μη ισοδύναμη ομάδα ελέγχου και χρήση προ-ελέγχου και μετα-ελέγχου. Η έρευνα υλοποιήθηκε σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Ρόδου και διήρκησε έξι εβδομάδες (από αρχές Μαρτίου του 2022 έως και μέσα Απριλίου του 2022). Το δείγμα της έρευνας ήταν δείγμα ευκολίας αποτελούμενο από 163 μαθητές. Την ομάδα ελέγχου αποτελούσαν 78 μαθ ...
Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή της αυτοαξιολόγησης με καθορισμό στόχων (ΑΚΣ) (Self-Assessment with Goal Setting), η οποία υλοποιήθηκε με την εκπαιδευτική μέθοδο «Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση» (Self Directed Learning, SDL) στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γλώσσας της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Ειδικότερα, η έρευνα διερεύνησε αν η εφαρμογή της AKΣ στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεθόδου SDL μπορεί να συμβάλλει : α) στη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών και β. στη δημιουργία κινήτρων με στόχο τη μάθηση. Ο σχεδιασμός που επιλέχθηκε ήταν ο ημιπειραματικός σχεδιασμός με μη ισοδύναμη ομάδα ελέγχου και χρήση προ-ελέγχου και μετα-ελέγχου. Η έρευνα υλοποιήθηκε σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Ρόδου και διήρκησε έξι εβδομάδες (από αρχές Μαρτίου του 2022 έως και μέσα Απριλίου του 2022). Το δείγμα της έρευνας ήταν δείγμα ευκολίας αποτελούμενο από 163 μαθητές. Την ομάδα ελέγχου αποτελούσαν 78 μαθητές και την πειραματική 85 μαθητές. Σύμφωνα με τα κυριότερα ευρήματα, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας βελτίωσαν την επίδοσή τους και αυτή η βελτίωση ήταν στατιστικά σημαντική. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ότι μετά την εφαρμογή της ΑΚΣ, ο μέσος όρος της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών της πειραματικής ομάδας ήταν μεγαλύτερος από τον μέσο όρο της ακαδημαϊκής επίδοσης στον προ-έλεγχο. Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της πειραματικής ομάδας βελτίωσαν την ακαδημαϊκή τους επίδοση, ενώ σε πολύ μικρό αριθμό μαθητών παρατηρήθηκε μείωση της επίδοσης και σε ακόμη μικρότερο αριθμό μαθητών δεν παρατηρήθηκε κάποια μεταβολή στην επίδοσή τους μετά την παρέμβαση. Επίσης, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας στον μετα-έλεγχο σημείωσαν και καλύτερη επίδοση και πέτυχαν και βελτίωση της επίδοσή τους, σε αντίθεση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου στους οποίους παρατηρήθηκε και χαμηλότερη επίδοση σε σχέση με την πειραματική ομάδα και μείωση στην επίδοσή τους. Επιπλέον, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας ανέπτυξαν κίνητρα με στόχο τη μάθησή τους μετά την εφαρμογή της ΑΚΣ. Ειδικότερα, οι περισσότεροι μαθητές της πειραματικής ομάδας είτε ενίσχυσαν, είτε διατήρησαν τα κίνητρά τους. Επιπρόσθετα, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαθητών είτε διατήρησαν, είτε βελτίωσαν τις στρατηγικές μάθησής τους. Επιπλέον, από τη σύγκριση της ομάδας ελέγχου με την πειραματική προέκυψε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στους μέσους όρους της βαθμολογίας του Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Ειδικότερα, παρατηρήθηκε ότι μετά την εφαρμογή της ΑΚΣ, ο μέσος όρος στο MSLQ των μαθητών της πειραματικής ομάδας ήταν μεγαλύτερος από το μέσο όρο στο MSLQ των μαθητών της ομάδας ελέγχου, ενώ στους μαθητές στην ομάδα ελέγχου παρατηρήθηκε μείωση στο μέσο όρο του MSLQ.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The primary objective of the present study was to investigate the contribution of Self-Assessment with Goal Setting (SAGS), which was implemented with the educational method of “self-directed learning” (SDL), in improving the quality of the educational process in the context of language teaching to sixth-grade students in primary school. Specifically, the research investigated whether the implementation of SAGS in the context of the SDL educational method can contribute: a) to the improvement of students' academic performance and b) to development of learning motivation. This study employed a quasi-experimental, pretest-posttest, nonequivalent control-group design. The research was conducted in public primary schools in Rhodes and lasted six weeks (from the beginning of March 2022 to the middle of April 2022). The research sample included a convenience sample consisting of 163 students. The control group consisted of 78 students, and the experimental group consisted of 85 students. Acc ...
The primary objective of the present study was to investigate the contribution of Self-Assessment with Goal Setting (SAGS), which was implemented with the educational method of “self-directed learning” (SDL), in improving the quality of the educational process in the context of language teaching to sixth-grade students in primary school. Specifically, the research investigated whether the implementation of SAGS in the context of the SDL educational method can contribute: a) to the improvement of students' academic performance and b) to development of learning motivation. This study employed a quasi-experimental, pretest-posttest, nonequivalent control-group design. The research was conducted in public primary schools in Rhodes and lasted six weeks (from the beginning of March 2022 to the middle of April 2022). The research sample included a convenience sample consisting of 163 students. The control group consisted of 78 students, and the experimental group consisted of 85 students. According to the main findings, students in the experimental group improved their performance and this improvement was statistically significant. Specifically, it was observed that after the implementation of the SAGS, the mean score of academic achievement of the students in the experimental group was higher than the mean score of academic achievement during the pretest period. Furthermore, the vast majority of students in the experimental group improved their academic achievements, while a very small number of students experienced a decrease in performance and an even smaller number of students did not experience any change in their performance after the intervention. Furthermore, the students in the experimental group also performed better posttest and improved their performance, in contrast to the students in the control group for whom both lower performance and a deterioration in their performance were observed compared to the experimental group. Moreover, students in the experimental group developed a desire to learn after the implementation of SAGS. In particular, most students in the experimental group either increased or maintained their motivation. Furthermore, the vast majority of students either maintained or improved their learning strategies. The comparison between the control group and the experimental group revealed a statistically significant difference in the mean scores of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Specifically, it was observed that after the implementation of SAGS, the mean MSLQ scores of students in the experimental group were higher than the mean MSLQ scores of students in the control group, while students in the control group showed a decrease in the mean MSLQ scores.
περισσότερα