Αυτοαξιολόγηση του μαθητή και βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή της αυτοαξιολόγησης με καθορισμό στόχων (ΑΚΣ) (Self-Assessment with Goal Setting), η οποία υλοποιήθηκε με την εκπαιδευτική μέθοδο «Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση» (Self Directed Learning, SDL) στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γλώσσας της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Ειδικότερα, η έρευνα διερεύνησε αν η εφαρμογή της AKΣ στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεθόδου SDL μπορεί να συμβάλλει : α) στη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών και β. στη δημιουργία κινήτρων με στόχο τη μάθηση. Ο σχεδιασμός που επιλέχθηκε ήταν ο ημιπειραματικός σχεδιασμός με μη ισοδύναμη ομάδα ελέγχου και χρήση προ-ελέγχου και μετα-ελέγχου. Η έρευνα υλοποιήθηκε σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Ρόδου και διήρκησε έξι εβδομάδες (από αρχές Μαρτίου του 2022 έως και μέσα Απριλίου του 2022). Το δείγμα της έρευνας ήταν δείγμα ευκολίας αποτελούμενο από 163 μαθητές. Την ομάδα ελέγχου αποτελούσαν 78 μαθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary objective of the present study was to investigate the contribution of Self-Assessment with Goal Setting (SAGS), which was implemented with the educational method of “self-directed learning” (SDL), in improving the quality of the educational process in the context of language teaching to sixth-grade students in primary school. Specifically, the research investigated whether the implementation of SAGS in the context of the SDL educational method can contribute: a) to the improvement of students' academic performance and b) to development of learning motivation. This study employed a quasi-experimental, pretest-posttest, nonequivalent control-group design. The research was conducted in public primary schools in Rhodes and lasted six weeks (from the beginning of March 2022 to the middle of April 2022). The research sample included a convenience sample consisting of 163 students. The control group consisted of 78 students, and the experimental group consisted of 85 students. Acc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53593
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53593
ND
53593
Εναλλακτικός τίτλος
Student self-assessment and improvement of the quality of the educational process in primary education
Συγγραφέας
Παπανθύμου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Ησαΐας)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δάρρα Μαρία
Σοφός Αλιβίζος
Βρατσάλης Κωνσταντίνος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Κοντάκος Αναστάσιος
Καλδή Σταυρούλα
Τσώλη Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαξιολόγηση του μαθητή; Αυτοαξιολόγηση με καθορισμό στόχων; Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση; Γλώσσα; Ακαδημαϊκή επίδοση; Κίνητρα; Ποιότητα εκπαιδευτικής διαδικασίας; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)