Η συμβολή της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση ενηλίκων
Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναζητά τον κοινό τόπο ανάμεσα στη φιλοσοφία των φυσικών επιστημών, τον κριτικό επιστημονικό γραμματισμό και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ). Διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η φιλοσοφική προσέγγιση φυσικών εννοιών και επιστημονικών ζητημάτων διευκολύνει τον επιστημονικό γραμματισμό και καθιστά εφικτή την ανάδειξη της κριτικής και χειραφετητικής του διάστασης σε ΣΔΕ, με βάση τις ιδιαιτερότητες του πληθυσμού και του εκπαιδευτικού πλαισίου. Απαντά στην ανάγκη (1) διερεύνησης των στρατηγικών διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ώστε να είναι λειτουργική και να νοηματοδοτείται ως δικαίωμα με κοινωνικοποιητική και χειραφετητική διάσταση, και (2) υποστήριξης (μελλοντικών και εν ενεργεία) εκπαιδευτικών στη μετάβαση από την παραδοσιακή διδακτική προσέγγιση των φυσικών επιστημών της τυπικής εκπαίδευσης στον κριτικό επιστημονικό γραμματισμό μη προνομιούχων ενήλ