Εθνικισμός και ιστορία εκπαιδευτικής πολιτικής: η εκπαίδευση των Θρακιωτών μουσουλμάνων μειονοτικών 1945-1975

Περίληψη

Η μελέτη βασίζεται σε αρχειακή έρευνα και καλύπτει το χώρο της πρωτοβάθμιας μειονοτικής εκπαίδευσης. Στο πρώτο μέρος τίθεται το θεωρητικό πλαίσιο, ορισμένες παραδοχές και οι υποθέσεις εργασίας. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η ιστορία του μειονοτικού ζητήματος στην Θράκη, οι εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά που επηρεάζουν τη μειονοτική εκπαίδευση και η ιστορία της εκπαίδευσης των μουσουλμάνων της Θράκης μέχρι το 1920, ενώ στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται και ερμηνεύονται τα ευρήματα της έρευνας. Επιχειρούνται απαντήσεις στα ερωτήματα: πώς συγκροτείται η μειονοτική εκπαιδευτική πολιτική; Ποιοι και πώς εμπλέκονται; Σε τι πολιτικό πλαίσιο, με τι κριτήρια και τι στόχους λαμβάνονται οι αποφάσεις; Ευρήματα. Βασική αρχή στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση περί την μειονοτική εκπαίδευση είναι η αρχή της αμοιβαιότητας και πιο συχνό μέτρο πίεσης αποτελεί η εφαρμογή αντιποίνων. Η μειονοτική εκπαιδευτική πολιτική στη Θράκη ακολουθεί πορεία σχετικά ανεξάρτητη από την ανάλογη εθνική. Το σημαντικά μεγαλύτερο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study is based on archive research and covers the area of the primary minority education in Greek/Western Thrace. In the first part the basic theoretical frame is set and the main work hypothesis is expressed. The second part presents the history of the minority question in Western Thrace, the various evolutions of the Greek-Turkish relations effecting the minority education as well as the history of the education of Thracian Muslims until 1920 (time of annexation of Western Thrace to Greece). In the third part the research foundings are presented and construed. The research attempts to answers to the following questions: How is minority education policy constructed? Who gets involved? In which political frame, under which criteria and aiming at which targets are the decisions taken? Foundings: Basic principle on the Greek-Turkish juxtaposition on minority education is the principle of reciprocity accompanied by implementation of reprisals. Minority educational policy in Greek Thra ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22542
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22542
ND
22542
Εναλλακτικός τίτλος
Nationalism and history of educational policy: the education of Thracian muslim minority 1945-1975
Συγγραφέας
Μαυρομμάτης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Πεσμαζόγλου Στέφανος
Ηρακλείδης Αλέξης
Τσιτσελίκης Κωνσταντίνος
Αλιβιζάτος Νικόλαος
Αναγνωστοπούλου Σία
Ασκούνη Νέλη
Χριστόπουλος Δημήτρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μειονότητες; Εκπαίδευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Εθνικισμός; Ελληνοτουρκικές σχέσεις; Ελληνορθόδοξη μειονότητα Κωνσταντινούπολης; Αμοιβαιότητα; Θράκη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
463 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)