Όταν προβλέψεις σχετικά με το "τι", το "που" και το "πότε" αλληλεπιδρούν με τη στατιστική μάθηση, από μια συμπεριφορική και νευρωνική σκοπιά

Περίληψη

Ως ακροατές έχουμε την τάση να εντοπίζουμε μοτίβα σε ό,τι ακούμε, είτε πρόκειται για μουσική, γλώσσα ή αφηρημένους ήχους. Ο θεμελιώδης νοητικός μηχανισμός που υποστηρίζει αυτή τη διαδικασία ονομάζεται στατιστική μάθηση. Η πρόβλεψη, ως διαδικασία, βρίσκεται στο επίκεντρο της στατιστικής μάθησης, με την έννοια ότι η ακρίβεια των προβλέψεων επηρεάζει τη μάθηση, είτε αυτή είναι συνειδητή είτε ασυνείδητη. Πολυάριθμες μελέτες έχουν διερευνήσει τις προβλεπτικές διαδικασίες κατά τη διάρκεια της στατιστικής μάθησης τόσο από συμπεριφορική όσο και από νευρωνική σκοπιά. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο πώς οι ακροατές αντιδρούν σε γεγονότα που παραβιάζουν τις προβλέψεις τους, οι οποίες βασίζονται σε προηγούμενη ασυνείδητη μάθηση. Με άλλα λόγια, αν η έκθεση σε μια ακολουθία ήχων που ακολουθεί ένα πρότυπο δημιουργεί συγκεκριμένες προσδοκίες για τους επερχόμενους ήχους, τότε πώς αντιδρά ο εγκέφαλος όταν παραβιάζονται αυτές τις προσδοκίες; Αυτό αποτέλεσε το πρωταρχικό ερευνητικό ερώτημα της παρούσας διατριβή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As listeners we tend to detect patterns in what we hear regardless of whether this is music, language or abstract sounds. The fundamental underlying mechanism that supports this process is called statistical learning. Prediction lies at the heart of statistical learning, in the sense that accuracy of predictions influences learning, whether this is implicit or explicit. Numerous studies have investigated the predictive processes during statistical learning from a behavioural or neural perspective. However, it remains unknown how listeners respond to events that violate their predictions which are based on prior implicit learning. In other words, if exposure to a patterned sequence of sounds builds up specific expectations about upcoming sounds, then how does the brain respond to events that violate these expectations? This was the primary research question of the present thesis, and different aspects of the main question were tackled over three experiments.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52313
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52313
ND
52313
Εναλλακτικός τίτλος
When predictions about the "what", "where" and "when" interact with statistical learning, from a behavioural and neural perspective
Συγγραφέας
Τσογλή, Βαρβάρα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
University of Bergen
Εξεταστική επιτροπή
Tervaniemi Mari
Paraskevopoulos Evangelos
Koelsch (Kölsch) Stefan
Jentschke Sebastian
Skouras Stavros
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Στατιστική μάθηση; Άδηλη μάθηση; Προβλεπτική κωδικοποίηση; Ηλεκτροεγκεφαλογραφία (ΗΕΓ); Λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού; Ακουστική επεξεργασία
Χώρα
Νορβηγία
Γλώσσα
Αγγλικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.