Η διαδραστική παιγνιώδης αφήγηση ως μέθοδος μετάδοσης πολιτιστικού περιεχομένου

Περίληψη

Η θεματική της παρούσας διατριβής αφορά την αξιοποίηση των σοβαρών παιχνιδιών στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς. Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός σκοπός της ήταν η δημιουργία και η αξιολόγηση ενός συνεργατικού αφηγηματικού παιχνιδιού με πολιτιστικό περιεχόμενο, κατάλληλου να χρησιμοποιηθεί σε περιβάλλοντα τυπικής και μη τυπικής μάθησης. Προκειμένου να οριοθετηθεί το γενικότερο θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής, αρχικά αναλύονται οι έννοιες του δομημένου και ελεύθερου παιχνιδιού. Παρουσιάζονται, επίσης, σύγχρονες προσεγγίσεις που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση. Η εφαρμογή τους στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς έχει ερευνηθεί σε ανασκοπήσεις προγενέστερες της διατριβής. Για να κατανοηθεί, ωστόσο, καλύτερα η τρέχουσα κατάσταση στον τομέα των σοβαρών παιχνιδιών που σχετίζονται με χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, πραγματοποιήθηκε συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση εστιασμένη στο ειδικότερο αυτό πεδίο. Εξετάστηκε α) η διαφοροποίηση του πολιτιστικού περιεχομένου ανάλογα με το είδο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject area of the present thesis concerns the use of serious games in the domain of cultural heritage. In particular, its basic scope was the creation and evaluation of a collaborative narrative-based game, which can communicate cultural content, in formal and non-formal educational settings. First, the notions of play and games, which constitute overarching concepts in this thesis, are defined. Afterwards, current approaches integrating games with learning purposes are presented. Their application in the field of cultural heritage has been examined in literature reviews preceding the thesis. However, to better understand the function of games regarding cultural sites, a systematic literature review, focusing on this narrower area, was conducted. The review investigated: a) how different game genres handle cultural content, b) the relationship between gameplay, exploration and narrative, c) the games context of use, d) the social relationships they enable and e) their reported ou ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51377
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51377
ND
51377
Εναλλακτικός τίτλος
Playful interactive storytelling as a method of transmission of cultural content
Συγγραφέας
Μαλεγιαννάκη, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Νταραντούμης Αθανάσιος
Ρετάλης Συμεών
Παπασαλούρος Ανδρέας
Καρυδάκης Γεώργιος
Κώτης Κωνσταντίνος
Γουάλλες Εμμανουήλ
Ρούσσου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδια σοβαρού σκοπού; Παιγνιώδης μάθηση; Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι; Διαδραστική αφήγηση; Διαδραστική μυθοπλασία; Μάθηση βασισμένη στην αφήγηση; Αφηγηματικά παιχνίδια; Παιχνίδια με πολιτιστικό περιεχόμενο; Αρχαιολογία; Πολιτιστική κληρονομιά; Ιστορία; Συνεργατική μάθηση; Τυπική εκπαίδευση; Μη τυπική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)