Επικλήσεις προς το θείο και θεϊκές επιφάνειες σε τρεις ποιήτριες της Ιταλικής Αναγέννησης: μια συνανάγνωση με τη σαπφική ποίηση (επιδράσεις, απηχήσεις, κοινοί τόποι, αντικατοπτρισμοί)

Περίληψη

Η διατριβή επιχειρεί μια συγκριτική μελέτη της σαπφικής ποίησης με το έργο τριών Ιταλίδων ποιητριών της Αναγέννησης: της Gaspara Stampa (1523-1554), της Laura Battiferra (1523-1589) και της Sara Copia Sullam (1592-1641). Στο πρώτο μέρος εξετάζονται οι επικλήσεις προς το θείο και οι θεϊκές επιφάνειες στη σαπφική ποίηση ως στοιχεία κομβικά για την κατανόηση των σωζόμενων σπαραγμάτων. Στο δεύτερο μέρος γίνεται μια προσπάθεια να συναναγνωστούν οι σαπφικοί στίχοι με το έργο των τριών Ιταλίδων ποιητριών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο μελέτης καταγράφονται διαφορετικές μορφές πρόσληψης του σαπφικού έργου, που αφορούν επιδράσεις, απηχήσεις, κοινούς τόπους και αντικατοπτρισμούς. Έτσι, αναδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο η γυναίκα δημιουργός τίθεται ξανά στο προσκήνιο και συγκροτεί το δικό της κοσμοείδωλο, ξαναβρίσκοντας έναν ρόλο που είχε στερηθεί από τα αρχαία χρόνια. Συγχρόνως αναφαίνεται η επανένταξη του θείου στον κόσμο με έναν τρόπο που παρουσιάζει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τις αρχαιοελληνικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation attempts a comparative study of Sapphic poetry with the work of three Italian Renaissance poetesses: Gaspara Stampa (1523-1554), Laura Battiferra (1523-1589) and Sara Copia Sullam (1592-1641). The first part of the dissertation examines the invocations to the divine and the divine epiphanies in Sapphic poetry as key elements for understanding the surviving fragments. In the second part, a parallel reading of the Sapphic verses and the work of the three Italian poetesses is attempted. Within this framework different forms of reception of the Sapphic work are recorded, which concern influences, echoes, common places and reflections. Thus, the way in which the female creator is brought to the fore again and composes her own worldview, rediscovering a role that had been deprived since ancient times, is exposed. At the same time, the reintegration of the divine into the world emerges in a way that presents many common features with the ancient Greek conceptions of gods and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51254
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51254
ND
51254
Εναλλακτικός τίτλος
Invocations to the divine and divine epiphanies in three Italian Renaissance poetesses: a parallel reading of them with the Sapphic poetry (influences, echoes, common places, reflections)
Συγγραφέας
Γρίβα, Άννα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Θέμου Άννα
Ζώρας Γεράσιμος
Σωτηρίου Μαργαρίτα
Τσόλκας Ιωάννης
Σγουρίδου Μαρία
Δημοπούλου Ρουμπίνη
Πηλείδης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Σαπφώ; Θεϊκές επιφάνειες; Επικλήσεις προς το θείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)