Ο πανοπτισμός στα ψηφιακά μέσα: καινοτόμες προσεγγίσεις με όχημα τη δραματική τέχνη στην προσχολική ηλικία

Περίληψη

Μια από τις πολλές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνών (ΤΠΕ) είναι η καταγραφή και η αποθήκευση δεδομένων πάσης φύσεως διαδικτυακών δραστηριοτήτων. Αυτή η δυνατότητά τους εξυπηρετεί την άσκηση κοινωνικού ελέγχου που υλοποιείται από κέντρα εξουσίας, από χώρους κοινωνικής δικτύωσης (social media), και άλλα διαδικτυακά περιβάλλοντα αμφιβόλου προθέσεως. Αποτέλεσμα της δεδομένης κατάστασης είναι η αυτοματοποιημένη επιτήρηση των πολιτών σε παγκόσμιο επίπεδο στην οποία οι ειδικοί αναφέρονται συχνά με τον όρο πανοπτισμός. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρείται η προσέγγιση της ψηφιακής επιτήρησης των κοινωνιών, των κινδύνων και των επιπτώσεων που αυτή συνεπάγεται, εστιάζοντας κυρίως στην παιδική ηλικία. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα δράσης κατά την οποία υλοποιήθηκαν δυο ερευνητικές διαδικασίες. Αρχικά εκτιμήθηκε η γνώση και οι θέσεις των εκπαιδευτικών για το θέμα, μέσω ανάλυσης δεδομένων ποσοτικού και ποιοτικού χαρακτήρα που συλλέχτηκαν με χρήση ερωτηματο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the many applications of information and communication technologies (ICT) is the recording and storage of data of all kinds of internet activities. This feature serves the exercise of social control implemented by centers of power and social networking sites (social media), in which individuals voluntarily disclose their personal data. The result of this situation is the automated digital monitoring of citizens worldwide, which experts often refer to as panopticon. In this dissertation, the approach of digital surveillance of societies, risks and effects is attempted, focusing mainly on childhood. For this purpose, an action research was carried out during which two research procedures were implemented. Initially, the teachers’ knowledge and views on the subject were assessed, through analysis of quantitative and qualitative data collected using a questionnaire. The sample consisted of 147 teachers of all levels. An attempt was then made to explore the learning outcomes of the i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51187
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51187
ND
51187
Εναλλακτικός τίτλος
Panopticism in digital media: innovative approaches on dramatic art as a vehicle towards knowledge in preschool age
Συγγραφέας
Τζίμα, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Καραμήτρου Αικατερίνη
Ζάραγκας Χαρίλαος
Ράπτης Θεοχάρης
Σακελλαρίου Μαρία
Νικολάου Γεώργιος
Παγγέ Πολυξένη
Σούλης Σπυρίδωνας-Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακός Πανοπτισμός; Διαδικτυακοί Κίνδυνοι; Δραματική Τέχνη; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)