Διερευνώντας τις ρυθμικές δεξιότητες παιδιών προσχολικής ηλικίας: ευρήματα από μελέτες συσχέτισης και προέγερσης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στη θεωρητική και πειραματική σχέση μεταξύ γλωσσικών και μουσικών δεξιοτήτων. Η γλώσσα και η μουσική είναι κεντρικές ανθρώπινες ιδιότητες και η φύση τους έχει προβληματίσει φιλοσόφους, γνωστικούς (νευρο-)επιστήμονες, γλωσσολόγους και μουσικολόγους. Στην παρούσα διατριβή προτείνεται ένα θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο μπορεί να χαρτογραφηθεί η θεωρητική και πειραματική έρευνα γύρω από τη γλώσσα και τη μουσική. Αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνει αφενός προσεγγίσεις οι οποίες εξετάζουν τη γλώσσα και τη μουσική σε σχέση με έναν εξιδανικευμένο ακροατή/ομιλητή με εσωτερικευμένες γλωσσικές και μουσικές αναπαραστάσεις, και αφετέρου προσεγγίσεις οι οποίες εξετάζουν τη γλώσσα και τη μουσική σε σχέση με την (ακουστική) επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο. Έχει βρεθεί ότι οι μουσικές δεξιότητες των παιδιών συσχετίζονται με τις γλωσσικές τους δεξιότητες, τόσο στην τυπική όσο και στη μη τυπική ανάπτυξη. Επιπλέον η ρυθμική προέγερση φαίνεται να διευκολύνει τις γλωσσικές δοκιμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present dissertation is centered around the theoretical and experimental relationship between language and music skills. Language and music are central in humans, and their nature has troubled philosophers, cognitive scientists, linguists, and musicologists. A theoretical framework is proposed on which theoretical and experimental research can be mapped regarding language and music. This framework encompasses on the one hand approaches which consider language and music in terms of an ideal listener/speaker with internal linguistic and musical representations, and on the other hand, approaches which consider language and music in terms of online, real-time (auditory) processing. Music skills in children have been reported to correlate with language skills, both for typical and atypical development. Furthermore, rhythmic priming seems to facilitate language tasks, such as grammaticality judgments, both in typically and atypically developing children. Among others, three issues requir ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50692
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50692
ND
50692
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring the rhythmic abilities of pre-school children: evidence from correlational and priming studies
Συγγραφέας
Δρακουλάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βαρλοκώστα Σπυριδούλα
Αναγνωστοπούλου Χριστίνα
Guasti Maria Teresa
Σπυρόπουλος Βασίλειος
Μικρός Γεώργιος
Ράλλη Ασημίνα
Tillmann Barbara
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχογλωσσολογία-Νευρογλωσσολογία; Γνωσιακή μουσικολογία; Αναπτυξιακή ψυχολογία της μουσικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)