Έννοιες στατιστικής και θεωρίας πιθανοτήτων στην εκπαίδευση με χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διαπιστωθεί, αν και σε ποια επίπεδα υπάρχει βελτίωση της κατανόησης εννοιών Στατιστικής και Θεωρίας Πιθανοτήτων, εφόσον εφαρμοστούν ΤΠΕ στη διδασκαλία της Στατιστικής, στο Πανεπιστήμιο. Πιο συγκεκριμένα η παρούσα διατριβή εξετάζει τη βελτίωση τoυ επιπέδου κατανόησης Εννοιών Στατιστικής και Θεωρίας Πιθανοτήτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ιδιαίτερα σε Τμήματα Σχολών Οικονομίας και Διοίκησης, με χρήση εξειδικευμένων εφαρμογών λογισμικού. Ως προσφορότερη μέθοδος έρευνας επιλέχθηκε η «πριν και μετά» με ομάδες ελέγχου. Η μέθοδος αυτή είναι η πλέον κατάλληλη, επειδή στόχος είναι να ‘μετρηθεί’ η βελτίωση της κατανόησης εννοιών στατιστικής και θεωρίας πιθανοτήτων από τους φοιτητές, τις περισσότερες εκ των οποίων έχουν διδαχθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή, να αποτυπωθεί η διαφορά στην κατανόηση αυτών των εννοιών πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση με χρήση εξειδικευμένου λογισμικού. Στην ερευνητική προσέγγιση της παρούσας έρευνας καθορίστηκε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this dissertation is to determine if and to what extent there is an improvement in the understanding of the concepts of Statistics and Probability Theory if ICT is applied in the teaching of Statistics at the University. More specifically, this dissertation examines the improvement of the understanding of the Concepts of Statistics and Probability Theory in Higher Education and especially in Departments of Schools of Economics and Management with the use of specialized software applications. "Before and after" with control groups was chosen as the most appropriate research method. This method is the most appropriate, because the aim is to 'measure' the improvement of the understanding of statistical and probability theory concepts by the students, most of whom have been taught in secondary education, ie to capture the difference in the understanding of these concepts before and after the didactic intervention with the use of specialized software. In the research approac ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50665
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50665
ND
50665
Εναλλακτικός τίτλος
Concepts of statistics and probability theory in education using Information and Communication Technologies (ICT)
Συγγραφέας
Καλλιβωκάς, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Γεράσιμος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Γεώργιος
Βουδούρη Αγγελική
Ζαρα΄νης Νικόλαος
Μπαμπάλης Θωμάς
Γιαλαμάς Βασίλειος
Κουτρομάνος Γεώργιος
Μισαηλίδου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Στατιστική και Πιθανότητες
Λέξεις-κλειδιά
Στατιστική εκπαίδευση; Στατιστική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Έννοιες στατιστικής και θεωρίας πιθανοτήτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)