Διερεύνηση της αντιολισθητικής ικανότητας των οδοστρωμάτων στο πλαίσιο της βιωσιμότητας των έργων οδικής υποδομής

Περίληψη

Σύμφωνα με το διεθνές γίγνεσθαι, πολλές έρευνες που αφορούν στην οδική ασφάλεια επικεντρώνονται κυρίως στα χαρακτηριστικά του γεωμετρικού σχεδιασμού των οδών και στη μελέτη συμπεριφοράς των οδηγών, χωρίς να αποτυπώνεται αναλυτικά η συμβολή των χαρακτηριστικών του οδοστρώματος και συγκεκριμένα της επιφάνειάς του. Παρά ταύτα, η αλληλεπίδραση των οχημάτων με το οδόστρωμα, μέσω της επιφάνειας επαφής ελαστικών-οδοστρώματος, συμβάλλει καθοριστικά στην αποτελεσματική κύλιση και κυρίως πέδηση των οχημάτων. Ως εκ τούτου, η ανάγκη διατήρησης της οδικής ασφάλειας σε βάθος χρόνου λειτουργίας ενός οδοστρώματος προϋποθέτει τη συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση της συμπεριφοράς του ως προς την παρεχόμενη αντιολισθητική ικανότητα, στοιχείο που συνάδει επίσης με την ενίσχυση της βιωσιμότητας των οδικών υποδομών. Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί οδοστρωμάτων και οι φορείς διαχείρισης των οδικών υποδομών έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις σε επίπεδο επιλογής εναλλακτικών υλικών, τόσο για κατασκευή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

On a worldwide scale, many research efforts dealing with road safety issues are basically centered around features of road geometry and driving behavior aspects. However, those research efforts do not always capture in detail the contribution of pavement characteristics and in particular the pavement surface condition with respect to the level of the provided road safety, albeit the stability of a moving vehicle is directly related to the characteristics of the surface layer. The result of the tire-pavement interaction is determinant for the antiskidding properties of a road surface or else the provided skid resistance. Hence, it has been proven over the years that low skid resistance contributes to causing road accidents/incidents. Therefore, skid resistance is an issue with increased social impact and it is believed that its thorough investigation contributes to enhancing the overall road serviceability with a direct impact on the provided road safety too.Skid resistance is expressed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50476
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50476
ND
50476
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of asphalt pavements surface friction in the framework of sustainable road infrastructures
Συγγραφέας
Πομόνη, Μαρία (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας
Εξεταστική επιτροπή
Πλατή Χριστίνα
Λοΐζος Ανδρέας
Γιαννής Γεώργιος
Βλαχογιάννη Ελένη
Ψαριανός Βασίλειος
Μπαδογιάννης Ευστράτιος
Μαυρομάτης Στέργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Πολιτική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Οδοστρώματα; Αντιολισθητική ικανότητα; Εύκαμπτα οδοστρώματα; Σχεδιασμός ασφαλτιμιγμάτων; Βιωσιμότητα οδικών υποδομών; Οδικές υποδομές; Διεπαφή ελαστικού-οδοστρώματος; Μακροϋφή οδοστρωμάτων; Μικροϋφή οδοστρωμάτων; Ανακτώμενο - επαναχρησιμοποιούμενο ασφαλτόμιγμα; Ανακυκλωμένο ελαστικό; Στίλβωση αδρανών; Κατασκευή οδοστρώματος; Συντήρηση οδοστρώματος; Οδόστρωμα μακράς διάρκειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)