Ανάπτυξη πρακτικών της υπολογιστικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο
Περίληψη
Η Υπολογιστική Σκέψη (Computational Thinking), μια νοητική δραστηριότητα που σχετίζεται με την επίλυση προβλημάτων και έχει ως θεμελιώδη λίθο τη διαδικασία της αφαίρεσης (abstraction), θεωρείται ως ένα απαραίτητο σύνολο δεξιοτήτων για τον μαθητή του 21ου αιώνα. Οι επιστημονικές συζητήσεις της τελευταίας δεκαετίας έχουν οδηγήσει σε σχετική συναίνεση για το περιεχόμενο του όρου της Υπολογιστικής Σκέψης και για την τριμερή διάκρισή της σε έννοιες, πρακτικές και στάσεις. Η παρούσα μελέτη στοχεύει να διερευνήσει την επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης με αντικείμενο τις συνιστώσες της Υπολογιστικής Σκέψης σε υπολογιστικές πρακτικές μαθητών Δημοτικού σχολείου. Ιδιαίτερη συμβολή της αποτελεί η έμφαση σε πρακτικές που εντάσσονται στο πλαίσιο της κοινωνικής διάστασης της Υπολογιστικής Σκέψης και δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς. Η έρευνα υιοθέτησε μικτή μεθοδολογία και ειδικότερα τον ενσωματωμένο σχεδιασμό (embedded design), καθώς συλλέχθηκαν ταυτόχρονα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, αλλά τα ποιο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Computational Thinking, a mental activity related to problem solving and fundamentally based on the process of abstraction, is considered an essential skill set for students in the 21st century. The scientific discussions of the last decade have led to a relative consensus on the definition of the term Computational Thinking and its distinction in three dimensions: concepts, practices, and attitudes. This study aims to investigate the effect of a Computational Thinking-based instructional intervention on the computational practices of primary school pupils. Its unique contribution is its emphasis on practices related to the social aspects of Computational Thinking, which have not been adequately investigated. The survey used a mixed methods design, particularly an embedded design, in which both quantitative and qualitative data were collected simultaneously, with the latter playing a supportive role. The research sample consisted of 103 primary school pupils who worked in pairs in the ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.81 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.