Περίληψη
Σε αυτή τη μελέτη, διερευνήθηκε η επίδραση ενός μοντέλου άσκησης στην αντιληπτική δράση υγιών εθελοντών μέσω μηχανογραφικών μεθόδων εκτίμησης μοντέλου. Το αντικείμενο περιελάμβανε 27 υγιή αρσενικά ηλικίας 20-28 ετών. Οι εθελοντές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. μια ομάδα ελέγχου αποτελούταν από 17 άτομα και 10 άτομα που αποτελούσαν την ομάδα κατάρτισης.Όλα τα άτομα της μελέτης υποβλήθηκαν σε ιατρικές εξετάσεις (ιατρικό ιστορικό, εργαστηριακές εξετάσεις, ηλεκτροκαρδιογράφημα, εργομετρική εκτίμηση) καθώς επίσης υποβλήθηκαν σε ακοομετρία και έγχρωμη όραση και βρέθηκαν υγιείς και οι δύο ομάδες πέρασαν τις ακόλουθες δοκιμές αντίληψης αισθητηριακού ερεθίσματος:Τα ακόλουθα τρία τεστ περιλαμβάνουν μνήμη και συγκριτική εξέταση. στην πρώτη εξέταση, τα άτομα που δοκιμάστηκαν ζήτησαν να εντοπίσουν το ερέθισμα-στόχο από καρδιάς, ενώ στη δεύτερη, συνέκριναν την απάντησή τους με το αρχικό ερέθισμα και διόρθωσαν την τελική τους απάντηση.1) Τέστ αντίληψης ηχητικών συχνοτήτων Σε αυτό το Τεστ, επιλεγμένε ...
Σε αυτή τη μελέτη, διερευνήθηκε η επίδραση ενός μοντέλου άσκησης στην αντιληπτική δράση υγιών εθελοντών μέσω μηχανογραφικών μεθόδων εκτίμησης μοντέλου. Το αντικείμενο περιελάμβανε 27 υγιή αρσενικά ηλικίας 20-28 ετών. Οι εθελοντές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. μια ομάδα ελέγχου αποτελούταν από 17 άτομα και 10 άτομα που αποτελούσαν την ομάδα κατάρτισης.Όλα τα άτομα της μελέτης υποβλήθηκαν σε ιατρικές εξετάσεις (ιατρικό ιστορικό, εργαστηριακές εξετάσεις, ηλεκτροκαρδιογράφημα, εργομετρική εκτίμηση) καθώς επίσης υποβλήθηκαν σε ακοομετρία και έγχρωμη όραση και βρέθηκαν υγιείς και οι δύο ομάδες πέρασαν τις ακόλουθες δοκιμές αντίληψης αισθητηριακού ερεθίσματος:Τα ακόλουθα τρία τεστ περιλαμβάνουν μνήμη και συγκριτική εξέταση. στην πρώτη εξέταση, τα άτομα που δοκιμάστηκαν ζήτησαν να εντοπίσουν το ερέθισμα-στόχο από καρδιάς, ενώ στη δεύτερη, συνέκριναν την απάντησή τους με το αρχικό ερέθισμα και διόρθωσαν την τελική τους απάντηση.1) Τέστ αντίληψης ηχητικών συχνοτήτων Σε αυτό το Τεστ, επιλεγμένες συχνότητες μεταξύ 100-1000 Hz παράγονται μέσω υπολογιστή και αφού ακουστούν από το άτομο που δοκιμάστηκε, του ζητείται να αναπαράγει τη συχνότητα εκπομπής μέσω μιας ράβδου που εμφανίζεται στην οθόνη (Τεστ μνήμης). Σε αυτό το συγκεκριμένο τεστ, αφού ο εξεταζόμενος ολοκληρώσει μια απάντηση, του δίνεται ξανά η αρχική συχνότητα και του ζητείται να τη συγκρίνει με την απαντούμενη συχνότητα και να αποφασίσει εάν επιθυμεί να τροποποιήσει ή όχι την απάντησή του (συγκριτικό τεστ).2) Έλεγχος αντίληψης χρώματος (Χρωματικές συχνότητες) Σε αυτό το Τεστ, το χρώμα εμφανίζεται στην οθόνη που αντιπροσωπεύει ένα μείγμα από τις συχνότητες τριών βασικών χρωμάτων (κόκκινο, μπλε, πράσινο) και στη συνέχεια το άτομο που δοκιμάστηκε, καλείται να το αναπαράγει από μνήμη- μέσω του δρομέα- των τριών μεταβλητές στις αντίστοιχες γραμμές της οθόνης που αναμιγνύουν τα τρία βασικά χρώματα (δοκιμή μνήμης). Το συγκριτικό τεστ είναι παρόμοιο με το τεστ αντίληψης του ήχου.3) Τέστ αντίληψης χώρουΣε αυτό το Τεστ, ένα σφαιρικό αντικείμενο εμφανίζεται στην οθόνη σε έναν εικονικό χώρο και καταγράφονται οι αποστάσεις του από τα τρία επίπεδα χώρου (x, y, z). Στη συνέχεια, ζητείται από τον εξεταζόμενο να επαναφέρει από μνήμης το σφαιρικό αντικείμενο στην αρχική του θέση και καταγράφονται τα δεδομένα των τριών αξόνων (x, y, z) που απαντήθηκαν. Το συγκριτικό τεστ αυτής της εξέτασης είναι παρόμοιο με το παραπάνω τεστ.Στη συνέχεια, κάθε άτομο της εκπαιδευτικής ομάδας ακολούθησε ένα επιλεγμένο πρόγραμμα άσκησης 8 εβδομάδων ( κινησιολογίας yang tai chi) σωματοκινητικής δραστηριότητας, για τουλάχιστον 3 συναντήσεις διάρκειας μίας ώρας, την εβδομάδα προκειμένου να βελτιώσει την κινητική του αντίληψη, ισορροπία και ιδιοδεκτικότητα ( αντίληψη της θέσης του σώματός του στο χώρο). Στη συνέχεια, οι παραπάνω δοκιμές επαναλήφθηκαν μετά από 4 και 8 εβδομάδες και 5 εβδομάδες μετά το τέλος του εκπαιδευτικού κύκλου. Σύμφωνα με τη στατιστική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων (δοκιμών) και στις δύο ομάδες διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα: 1) δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην ομάδα ελέγχου μεταξύ της αρχικής και της τελικής αξιολόγησης στα τρία τεστ αντίληψης. Τα παραπάνω υποδεικνύουν ότι, στο βαθμό που η ειδική εκπαίδευση δεν παρέμβει, τα τεστ αντίληψης δείχνουν σταθερή σταθερότητα αναπαραγωγιμότητας.2) Σε αντίθεση με την ομάδα κατάρτισης διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:α) Σημαντική βελτίωση των βαθμολογιών και στα δύο τεστ αντίληψης του ήχου μεταξύ της αρχικής και της επαναλαμβανόμενης αξιολόγησης (μεσαία και τελική περίοδο του μαθήματος).β) Σημαντική βελτίωση της αντίληψης του πράσινου και του μπλε χρώματος μετά από 8 εβδομάδες άσκησης.γ) Σημαντική βελτίωση της αντίληψης του χώρου ειδικά στον άξονα y (κάθετος άξονας χώρου) και στις δύο δοκιμές (μνήμη και συγκριτική) και στον άξονα z (αντίληψη του βάθους πεδίου) στη δοκιμή μνήμης.Αυτή η βελτίωση δεν διατηρήθηκε, μετά από 5 εβδομάδες από το τέλος του μαθήματος, σε όλες τις εφαρμοζόμενες δοκιμές.Συμπερασματικά, η παραπάνω πορεία σωματοκινητικής δραστηριότητας φαίνεται να βελτιώνει την αισθητηριακή αντίληψη (ήχου, χρώματος και χώρου) σε υγιή άτομα πιθανώς μέσω της επιβολής της μνήμης και της σύνδεσης των σχετικών περιοχών του φλοιού του εγκεφάλου με τις αντίστοιχες περιοχές όρασης, ακουστικής και κινητικής. Φαίνεται ότι χρειάζεται συνεχής σωματοκινητική δραστηριότητα για να διατηρηθούν ή να βελτιωθούν περισσότερο αυτές οι αισθητηριακές βελτιώσεις.Υπό την προϋπόθεση ότι η συγκεκριμένη πορεία μπορεί να πραγματοποιηθεί από ασθενείς με εγκεφαλικές παθήσεις που εκδηλώνουν διαταραχές της αισθητηριακής αντίληψης, θα μπορούσε ενδεχομένως να βελτιώσει τις κινητικές και αισθητηριακές ικανότητες αυτών των ομάδων ασθενών. Το τελευταίο επιβεβαιώθηκε με περαιτέρω έρευνα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
SUMMARY OF THE DOCTORATE THESIS In this study, there was investigated the influence of an exercise model on the perceptive action of healthy volunteers through computerized model estimation methods. The subject matter consisted of 27 healthy males aged between 20-28 years old. The volunteers divided in two groups; a control group consisted of 17 individuals and 10 subjects who consisted the training group. All the persons of the study were medically tested (medical history, laboratory examinations, electro cardiogram, ergometric estimation) as well as they underwent acoometry and color vision tests and were found healthy then both groups went through the following tests of sensory stimulus perception : The following three tests include memory and comparative examination; in the first examination , the tested individuals asked to detect the stimulus-target by heart, while in the second one, they compare their answer with the initial stimulus and correct their final answer. ...
SUMMARY OF THE DOCTORATE THESIS In this study, there was investigated the influence of an exercise model on the perceptive action of healthy volunteers through computerized model estimation methods. The subject matter consisted of 27 healthy males aged between 20-28 years old. The volunteers divided in two groups; a control group consisted of 17 individuals and 10 subjects who consisted the training group. All the persons of the study were medically tested (medical history, laboratory examinations, electro cardiogram, ergometric estimation) as well as they underwent acoometry and color vision tests and were found healthy then both groups went through the following tests of sensory stimulus perception : The following three tests include memory and comparative examination; in the first examination , the tested individuals asked to detect the stimulus-target by heart, while in the second one, they compare their answer with the initial stimulus and correct their final answer.1)Sound frequencies perception test In this test, selected frequencies between 100-1000 Hz are produced through a computer and after they are heard by the person tested , he is asked to reproduce the emitting frequency through a bar that is showed in the screen (memory test). In this specific test, after the tested person concludes an answer he is given the initial frequency again and is asked compare it to the answered frequency and decide whether he wishes to modify or not his answer (comparative test). 2)Color (Chromatic frequencies) perception test In this test, color is showed on the screen which represents a mixture of the frequencies of three basic colors (red, blue, green) and afterwards the person tested , is asked to reproduce it i by heart using –through the cursor- the three variables in respective bars on the screen which mix the three basic coloers (memory test) . The comparative test is similar to the sound perception test. 3)Space perception test In this test, a spherical object appears on the screen into a virtual space and its distances from the three space levels (x, y, z) are recorded. The examined person is then asked to reset by heart the spherical object in its initial position and the data of the three axes (x,y,z) answered are recorded. The comparative test of this examination is similar to the above test. Afterwards, each person of the training group followed an 8-week selected exercise course (yang tai chi) of somatokinetic activity ,for at least 3 meetings of one-hour duration, per week in order to improve their kinetic perception, balance and proprioception (perception of the position of his body in space). Then the above tests repeated after 4and 8 weeks and 5 weeks after the end of the training course. According to the statistic evaluation of the results (tests) in both groups the following were found out: 1)no statistically significant differences were observed in the control group between the initial and the final evaluation in the three perception tests. The above indicates that , as far as special training did not interfere the perception tests show long lasting stabile reproducibility. 2)In contrast to the training group the following were found out: a)Significant improvement of scores in both sound perception tests between the initial and the repeated evaluations (middle and term of the course) . b)Significant improvement of green and blue color perception after 8 weeks of exercise..c)Significant improvement of space perception especially at y axis (vertical space axis ) in both tests (memory and comparative) and at z axis (perception of the field depth) in memory test..This improvement was not maintained, after 5 weeks since the end of the course, in all tests applied.In conclusion, the above somatokinetic activity course seems to improve the sensory perception (of sound, color and space) in healthy persons possibly through the memory enforcement and the connection of the associative areas of brain cortex with the respective vision , acoustic and kinetic areas. There seems that continuous somatokinetic activity in order these sensory improvements to be maintained or to improve more, is needed. Provided that this specific course can be carried out by patients with cerebral diseases who manifest sensory perception disorders , could possibly improve the kinetic and sensory abilities of these groups of patients. The latter hastobeproved by further research.
περισσότερα