Στρατηγικές ψηφιακών μέσων στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό: ο ενεργός ρόλος του χρήστη στην εποχή του IoT (Internet-of-Things)

Περίληψη

Στην ψηφιακή εποχή, οι εφαρμογές ΙοΤ (ίντερνετ των πραγμάτων) και η τεχνολογία επεκτείνουν τον φυσικό χώρο, δημιουργούν την ψηφιακή του υπόσταση και κατ’ επέκταση επηρεάζουν την χωρικότητα, δημιουργώντας ένα νέο ερευνητικό πεδίο που σχετίζεται άμεσα με τον χρήστη. Η παρούσα διατριβή στοχεύει στον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο η εμπειρία του χρήστη και η χωρική αντίληψη διαμορφώνεται σε υβριδικά περιβάλλοντα και προτείνει στρατηγικές για την ενσωμάτωση αυτής της νέας γνώσης στη διαδικασία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Αρχικά, αναλύεται η ιστορική εξέλιξη της διάδρασης μεταξύ χρήστη και συστήματος σε χωρικά περιβάλλοντα από το 1960 μέχρι σήμερα, εστιάζοντας αφενός στην εξέλιξη του αυτοματισμού κι αφετέρου στα είδη διάδρασης και τους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων στα έξυπνα περιβάλλοντα. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια σειρά από προοπτικές που σχετίζονται με τους χρήστες στους τομείς της πληροφορικής, των κοινωνικών επιστημών και των οικονομικών. Αναλύεται η έννοια της εμπειρίας χρή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In our data driven society, technology offers a new perspective in dynamic spatial analysis and design. The radically growing IoT opens up new horizons in the understanding of user spatial perception and experience. This study aims to determine how user experience and spatial perception are shaped in hybrid environments and suggest strategies to integrate this new knowledge into the process of architectural design. First of all, the evolution of interaction between user and system is historically analyzed, identifying a. the era where people imagined interactive structures, being unable to establish a direct user – system – space communication; b. the emergence of the smartphone, which solved interoperability and communication issues and c. the future of user – system interaction, through the investigation of possibilities and threats arising from the latest IoT technologies. The second part redefines users in the light of their social, behavioral, psychological and educational nature, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48745
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48745
ND
48745
Εναλλακτικός τίτλος
Digital media strategies in architectural design: the user as an active participant in the era of IoT
Συγγραφέας
Καραγιάννη, Άννα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Παρθένιος Παναγιώτης
Πολλάλης Σπυρίδων
Συνολάκης Κωνσταντίνος
Ουγγρίνης Κωνσταντίνος-Αλκέτας
Γεροπάντα Βασιλική
Μπουρδάκης Βασίλειος
Συμεωνίδου Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Χρήστης κτιρίου; Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός; Εμπειρία χρήσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
309 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)