Μια δημόσια ιστορία για την ιστορική εκπαίδευση: η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Πως διδάχθηκε η τοπική ιστορία κατά το μοναδικό σχολικό έτος (2015-2016) που πραγματοποιήθηκε ως αυτόνομο μάθημα στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση; Πώς θα μπορούσε να έχει διδαχθεί και στη βάση ποιων παιδαγωγικών αρχών και προϋποθέσεων έτσι ώστε να αποφέρει τον ιστορικό εγγραμματισμό των μαθητών; Ποιο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει σε μια εποχή που η δημόσια ιστορία κυριαρχεί επί της ακαδημαϊκής; Πώς μπορεί να επιτευχθεί η καλλιέργεια της –ελλειμματικής σήμερα- ιστορικής σκέψης και της γενετικής ιστορικής συνείδησης μέσα από την προώθηση της διαδικαστικής γνώσης; Ποια τα πλεονεκτήματα του μαθήματος σε σχέση με το μάθημα ιστορίας γενικής παιδείας; Ποιες είναι οι απόψεις και στάσεις των μαθητών για το παρελθόν, την ιστορία, τα ιστορικά μαθήματα; Ποια είναι η προέλευση και τα είδη των ιστορικών τους γνώσεων; Υπάρχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις; Πώς συγκροτείται η ταυτότητά τους και πώς ο χώρος και υλικότητά του διαμορφώνουν τη συλλογική τους συνείδηση; Τα παραπάνω αποτελούν μερικά από τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

How was local history taught as an autonomous subject in Greek compulsory education during the school year 2015-2016? How could it has been taught and on the basis of what pedagogical principles and conditions in order to bring about the historical literacy of the students? What role local history could play at a time when public history dominates over academic history? How can the advancement of -deficient today- historical thought and genetic historical consciousness be achieved through the promotion of procedural knowledge? What are the advantages of the local history course in relation to the general history lesson? What are students' views and attitudes about the past, history, history lessons? What is the origin and quality of their historical knowledge? Are there stereotypes? How is their identity formed and how does place and its materiality shape their collective consciousness? These are some of the fundamental questions that this PhD brings about, based on an educational rese ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50110
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50110
ND
50110
Εναλλακτικός τίτλος
A public history for history education: the teaching of local history in the secondary education
Συγγραφέας
Περάκης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Ιωσήφ)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χουρδάκης Αντώνιος
Κατσαρού Ελένη
Φωτεινός Δημήτριος
Κόκκινος Γεώργιος
Ηλιάδου-Τάχου Σοφία
Παληκίδης ΄Αγγελος
Κασβίκης Κωσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Τοπική ιστορία; Δημόσια ιστορία; Ιστορική συνείδηση; Ιστορική σκέψη; Ταυτότητα; Κονστρουκτιβισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)