Η επίδραση της διγλωσσίας και των διδακτικών πρακτικών στην αναγνωστική επίδοση παιδιών μεταναστών στην Ελλάδα

Περίληψη

Βασικός στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η καταγραφή της αναγνωστικής επίδοσης των δίγλωσσων μεταναστών μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας που φοιτούσαν σε σχολεία διαφόρων Περιφερειών της ελληνικής επικράτειας. Βασικός στόχος, επίσης, ήταν η διερεύνηση πιθανής επίδρασης της προτιμώμενης γλώσσας επικοινωνίας (γλώσσα χώρας καταγωγής ή γλώσσα χώρας υποδοχής) στην αναγνωστική επίδοση των δίγλωσσων μεταναστών μαθητών και της συχνότητας χρήσης διδακτικών πρακτικών στην αναγνωστική επίδοση τόσο των δίγλωσσων όσο και των μoνόγλωσσων μαθητών.Το δείγμα αποτέλεσαν 158 μαθητές Δημοτικού, 93 δίγλωσσοι μετανάστες και 65 γηγενείς μαθητές, καθώς και οι 16 εκπαιδευτικοί των τάξεων που φοιτούσαν οι παραπάνω μαθητές. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πως οι δίγλωσσοι μετανάστες μαθητές στο σύνολό τους παρουσίασαν μέτρια επίπεδα αναγνωστικής επίδοσης, ενώ αποδείχτηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις αναγνωστικές επιδόσεις των δίγλωσσων μαθητών με συχνή χρήση της ελληνικής έναντι των δίγλωσσων που χ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research examines the reading performance of bilingual immigrant students attending the first grade of primary school and also investigates the potential influence of the preferred language of communication (mother tongue/language of origin country or language of host country, as well as the frequency with which certain didactic practices are used to teach reading skills to both bilingual and monolingual students.The research was conducted in a number in a number of different greek regions. The sample consisted of 158 students who attended the first grade of primary school, out of which 93 were bilingual immigrants and 65 were native students, as well as of their 16 teachers. The analysis of the results concluded that the bilingual immigrant students, in total, displayed moderate levels of reading performance, statistically significant reading performance differences were found between those who used the greek language more frequently in their daily communication, as they ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49931
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49931
ND
49931
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of billingualism and teaching practices on the reading performance of immigrant children in Greece
Συγγραφέας
Παπαδιά, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καψάλης Γεώργιος
Νικολάου Γεώργιος
Αλευριάδου Αναστασία
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Φτερνιάτη Άννα
Τσιτσανούδη - Μαλλίδη Νικολέττα
Γκόγκας Θεμιστοκλής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Δίγλωσσοι μετανάστες μαθητές; Αναγνωστική επίδοση; Πρακτικές διδασκαλίες της ανάγνωσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)