Η σιωπηρή γνώση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: o ρόλος γνωστικών και θυμικών παραγόντων

Περίληψη

Η σιωπηρή γνώση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Ο ρόλος γνωστικών και θυμικών παραγόντωνΠΕΡΙΛΗΨΗΣτην παρούσα μελέτη διερευνήθηκε η σιωπηρή γνώση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για διδακτικές πρακτικές και η σχέση της με γνωστικούς και θυμικούς παράγοντες πρόβλεψης, απόμακρους και εγγείς, καθώς και η επίπτωσή της σε σημαντικές πλευρές του διδακτικού επαγγέλματος. Ειδικότερα, μελετήθηκαν (α) απόμακροι παράγοντες πρόβλεψης: χαρακτηριστικά του ατόμου όπως η γενική γνωστική ικανότητα (γνωστικές ικανότητες-γνωστικό ύφος) και η κοινωνικο-συναισθηματική διάσταση της θεωρίας του νου (αναγνώριση-αποκωδικοποίηση βασικών συναισθημάτων). (β) Εγγείς παράγοντες πρόβλεψης όπως διεργασίες αυτο-ρύθμισης των εκπαιδευτικών: χαρακτηριστικά του ατόμου όπως η ρύθμιση συναισθήματος, οι στάσεις προς τον εαυτό, και οι δεξιότητες περίσκεψης. (γ) Τα αποτελέσματα της σιωπηρής γνώσης στην αυτο-αντιλαμβανόμενη διδακτική επάρκεια στην αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων ή και κρίσεων στη σχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Tacit knowledge of primary education teachers: The role of cognitive and affective factorsSUMMARYThe present study investigated primary education teachers’ tacit knowledge about teaching practices and its cognitive and affective predictors, both distal and proximal, as well as its effects on important aspects of teaching. Specifically, we studied (a) distal person characteristics such as general cognitive ability (cognitive skills- cognitive style) and the social-emotional dimension of the theory of mind (recognition-decoding of basic emotions). (b) Proximal predictors such as teacher self-regulation factors, namely, teacher regulation of emotion, teachers’ attitudes towards self, and mindfulness skills. (c) The possible effects of tacit knowledge on teaching efficiency, effectiveness in forming interpersonal relationships in the workplace, and beliefs about teachers’ reasons for leaving their profession. It was also examined whether mindfulness skills predict, independently from tacit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49870
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49870
ND
49870
Εναλλακτικός τίτλος
Tacit knowledge of primary education teachers: the role of cognitive and affective factors
Συγγραφέας
Σταϊκόπουλος, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Ανέστης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαντωνίου Γεωργία
Παγγέ Πολυξένη
Κωσταρίδου-ευκλείδη Αναστασία
Καραγιάννη-Καραγιαννοπούλου Ευαγγελία
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Μωραΐτου Δέσποινα
Σταυρούση Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αυτο-ρύθμιση συναισθήματος; Γενική Γνωστική Ικανότητα; Διδακτική αποτελεσματικότητα; Κοινωνική νόηση; Σιωπηρή γνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)