Ο βαθμός ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για αλλαγή: διερεύνηση των αντιλήψεων απέναντι στην αξιολόγηση με τη μέθοδο των μικρο-ομάδων εστίασης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να μελετήσει τον βαθμό ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για αλλαγή. Οι μεταρρυθμίσεις αποτελούν το όχημα για τη βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων καθορίζοντας, παράλληλα, και τη θέση τους σε ένα ανταγωνιστικό, διεθνές περιβάλλον. Σε πρακτικό επίπεδο, ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των προσπαθειών παραμένει σε επίπεδο σχεδιασμού· εφαρμόζεται ημιτελώς ή επιτυγχάνει μερικώς τους αρχικούς, φιλόδοξους στόχους. Ο σημαντικότερος παράγοντας, για την επιτυχή έκβαση των αλλαγών, είναι ο ανθρώπινος και, συγκεκριμένα, οι αποδέκτες οι οποίοι καλούνται να τις υλοποιήσουν, όμως ο βαθμός ετοιμότητας τους σπανίως συνυπολογίζεται στους πολιτικούς σχεδιασμούς. Στο ελληνικό σύστημα, χαρακτηριστική περίπτωση πολλαπλών προσπαθειών με μηδαμινά αποτελέσματα και χωρίς, ποτέ, την ουσιαστική διαβούλευση των εμπλεκομένων μερών, είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου, το ερευνητικό πλαίσιο αφορά στην προσέγγιση των πεποιθήσεων, συναισ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this doctoral dissertation is to study the degree of readiness of teachers for change. Reforms are the vehicle for improving the quality of education systems while defining their place in a competitive, international environment. On a practical level, however, most of these efforts remain at the planning level; they are implemented incompletely or partially to achieve the original, ambitious goals. The human factor is the most important for the successful outcome of the changes, namely the recipients who are called to implement them, but their degree of readiness is rarely considered in political planning. In the Greek system, a typical case of multiple attempts with negligible results and without, ever, substantial consultation of the parties involved, is the evaluation of teachers. Therefore, the research framework concerns the approach of beliefs, feelings, and behaviors demonstrated by teachers during the most recent self-assessment effort of school units and their g ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49804
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49804
ND
49804
Εναλλακτικός τίτλος
The degree of teacher’s readiness for change: investigation of perceptions towards evaluation with the mini focus-group method
Συγγραφέας
Τσιουπλή, Ευγενία (Πατρώνυμο: Λάζαρος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Ζαρίφης Γεώργιος
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Θωίδης Ιωάννης
Γκορέζης Παναγιώτης
Σαρακινιώτη Αντιγόνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ετοιμότητα για αλλαγή; Αξιολόγηση εκπαιδευτικών; Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις; Μικρο-ομάδες εστίασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)