Η επίδραση της εικονικής πραγματικότητας πλήρους εμβύθισης στην κινητική και συναισθηματική ανάπτυξη μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με Νοητική Αναπηρία

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η μελέτη της επίδρασης δύο βασιζόμενων σε κινητικά παιχνίδια παρεμβατικών προγραμμάτων ανάπτυξης των Κινητικών Δεξιοτήτων (ΚΔ), εντός του περιβάλλοντος του Δημοτικού Σχολείου: α) στις κινητικές δεξιότητες των μαθητών/τριών με Νοητική Αναπηρία (ΝΑ), β) στην αυτοεκτίμηση των μαθητών/τριών αυτών, καθώς και γ) στην αυτό-παρουσία, τη διάθεση, την απόλαυση, τις στάσεις και την πρόθεση για μελλοντική ενασχόληση των μαθητών/τριών με ΝΑ ως προς τα κινητικά παιχνίδια. Η Θεωρία των Δυναμικών Συστημάτων (ΘΔΣ) εφαρμόστηκε ως θεωρητικό πλαίσιο που παρείχε καλές πρακτικές, οι οποίες ενσωματώθηκαν στα παρεμβατικά προγράμματα. Στην κύρια έρευνα συμμετείχαν σαράντα οκτώ (n=48) μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ηλικίας 9 έως 12 ετών (M=10.31, SD=1.13), οι οποίοι/ες είχαν διαγνωστεί με ήπια ΝΑ, χωρίς να εμφανίζουν συννοσηρότητα ή κινητικά προβλήματα. Αρχικά, στα πιλοτικά ερευνητικά στάδια που προηγήθηκαν της κύριας έρευνας, μεταφράστηκαν και προσαρμόστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this doctoral thesis was to study the impact of two physical activity intervention programmes aimed at the development of Motor Skills (MS) through games, within the Primary School environment, on: a) the MS of pupils with Intellectual Disabilities (ID), b) the self-esteem of these pupils, and c) the self-presence, mood experience, game enjoyment, attitudes towards games and preference for future game play of these pupils in relation to the aforementioned intervention programmes. Dynamic Systems Theory (DST) was applied as the theoretical framework that provided good practices, which were integrated into the intervention programmes. The sample of the main research were forty-eight (n = 48) Greek Primary Education pupils, aged 9 to 12 years (M = 10.31, SD = 1.13), who had been diagnosed with mild ID but had neither comorbidity nor mobility problems. In the early, pilot research stages, which preceded the main research, both the self-Presence, Mood, Enjoyment, Attitudes an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49641
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49641
ND
49641
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of Fully Immersive Virtual Reality on the motor and emotional development of Primary Education pupils with Intellectual Disabilities
Συγγραφέας
Συροπούλου, Αγγελική (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Βερναδάκης Νικόλαος
Κουρτέσης Θωμάς
Παπαστεργίου Μαρίνα
Αντωνίου Παναγιώτης
Ζέτου-Μουντάκη Ελένη
Μιχαλοπούλου Μαρία
Μπεμπέτσος Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ειδική αγωγή; Κινητικές δεξιότητες; Αυτοεκτίμηση; χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Νοητική αναπηρία; ΤΠΕ; Εικονική πραγματικότητα; Ψηφιακά παιχνίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)