Ο ρόλος της ευγνωμοσύνης στη διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς και η σχέση της με την ικανοποίηση από τη ζωή κατά τη σχολική ηλικία

Περίληψη

Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της ευγνωμοσύνης στους μαθητές/-τριες και της σχέσης της με την ικανοποίηση από τη ζωή, με την αυτοαντίληψη και την αυτοεκτίμηση, με το θυμό ως προδιάθεση και ως έκφραση και με την επιθετικότητα. Στην έρευνα συμμετείχαν 1931 μαθητές/-τριες Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικών σχολείων απ’ όλη τη χώρα (mean age=11,53 years, SD=0,5 Years), με τυχαία δειγματοληψία. Χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια: Το ερωτηματολόγιο της Ευγνωμοσύνης (GQ-6), η Κλίμακα Ικανοποίησης από τη Ζωή (SWLS), τα ερωτηματολόγια του Ψυχομετρικού κριτηρίου σχολικής-κοινωνικής επάρκειας για παιδιά και εφήβους του Α.Π.Θ., το ερωτηματολόγιο Θυμού του Spielberger και το ερωτηματολόγιο Αξιολόγηση της Επιθετικότητας της Μακρή-Μπότσαρη. Τα βασικά αποτελέσματα της μελέτης είναι τα εξής: Πρώτον, τα κορίτσια αναφέρουν υψηλότερο επίπεδο ευγνωμοσύνης και ικανοποίησης, καλύτερες σχέσεις με γονείς και πιο θετική συναισθηματική σταθερότητα σε σύγκριση με τα αγόρια. Τα αγόρια, αναφέρουν πιο θετική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to explore the feeling of gratitude in pupils as well as its relationship with life satisfaction, self-concept and self-esteem, anger as a predisposition and expression and lastly with aggression. 1931 pupils of the 5th and 6th grades of elementary school (mean age=11,53 years, SD=0,5 Years) across Greece participated in the study by means of random sampling. We used the Questionnaires: the Gratitude Questionnaire-6 (GQ-6), the Satisfaction with Life Scale (SWLS) respectively, adapted into the Greek reality, the Psychometric Criterion of School-Social Competence for children and adolescents by the Aristotle University of Thessaloniki, the Anger Questionnaire by Spielberger and the questionnaire Evaluation of Aggression by Makri- Botsari. The core findings of the study are the following: Firstly, female pupils report higher levels of gratitude and life satisfaction than male pupils. In addition to that, they seem to have better relationships with their pare ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49607
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49607
ND
49607
Εναλλακτικός τίτλος
The role of the gratitude in the development of the social behavior and its relationship with satisfaction with life, during school age
Συγγραφέας
Μιχαηλίδης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Σταύρου)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Περιβάλλοντος, Γεωγραφίας και Εφαρμοσμένων Οικονομικών. Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Σταλίκας Αναστάσιος
Κουτρούμπα Κωνσταντίνα
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος
Φιλιππάτου Διαμάντω
Ζμπάινος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ευγνωμοσύνη; Ικανοποίηση από τη ζωή; Αυτοεκτίμηση; Θυμός; Επιθετικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)