Η πρόσληψη της (ψευδο) πλουταρχικής πραγματείας περί παίδων αγωγής στον Ευρωπαϊκό και Νεοελληνικό Διαφωτισμό

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή ανιχνεύεται η επίδραση που άσκησε το (ψευδο-) πλουτάρχειο σύγγραμμα Περὶ παίδων ἀγωγῆς ιδίως κατά την περίοδο της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού. Έγινε απόπειρα συσχέτισης της (ψευδο-) πλουτάρχειας παιδαγωγικής οπτικής με τη φιλοσοφική και παιδαγωγική σκέψη του 4ου αιώνα μ.Χ., της Αναγέννησης, του Ευρωπαϊκού, αλλά και του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Η έρευνα έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα σε βασικές έννοιες του Περὶ παίδων ἀγωγῆς που άσκησαν έντονη επιρροή κατά τους επόμενους αιώνες. Αυτές είναι: η επιλογή του σωστού δασκάλου, το σωστό παράδειγμα του πατέρα, η αποφυγή των κολάκων, κ.α. Η διδακτορική έρευνα επικεντρώθηκε στα έργα των λογίων του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, ενώ στο τέλος έγινε σύγκριση του πρωτότυπου κειμένου με αποσπάσματα από τους κώδικες Xer 49 της Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου και 0360 της Ιεράς Μονής Ιβήρων του Αγίου Όρους, οι οποίοι αποτελούν μεταγραφές του Περὶ παίδων ἀγωγῆς κατά τη διάρκεια του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Η μεταγραφή αυτών των α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this dissertation we investigate the influence of the (pseudo-) Plutarchean treatise De liberis educandis in the writings of prominent scholars, especially during the Renaissance and Enlightenment. An attempt was made to relate the (pseudo-) Plutarchean educational theory with the philosophical and the educational thought of the 4th century A.D., the Renaissance, the European Enlightenment, as well as the Modern Greek Enlightenment. The research focused in the fundamental ideas of De liberis educandis that exerted a strong influence during subsequent centuries. Some of these ideas are: the choice of the proper educator, the right example from the father, the avoidance of flatterers, etc. The research focused on the writings of the Modern Greek Enlighteners, while in the end a comparison was made between the original Greek text of the treatise and excerpts from the manuscripts (codes) Xer 49 of the Xeropotamou Monastery and 0360 of the Iviron Monastery from the Monastic Republic o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49092
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49092
ND
49092
Εναλλακτικός τίτλος
The perception of the (pseudo-)plutarchean treatise de pueris educandis in the European and the Modern Greek Enlightenment
Συγγραφέας
Γιαννοπούλου, Ανδρομάχη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Νικολάου Γεώργιος
Οικονομοπούλου Αικατερίνη
Φτερνιάτη Άννα
Δημητρακόπουλος Ιωάννης
Βασιλόπουλος Στέφανος
Καμαριανός Ιωάννης
Τεμπέλης Ηλίας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
(ψευδο-) Πλούταρχος; Περί παίδων αγωγής; Ευρωπαϊκός διαφωτισμός; Νεοελληνικός διαφωτισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)