H επίδραση των στόχων επίτευξης της σχολικής τάξης στην επίδοση, την αυτονομία και το συναίσθημα: διδακτικές παρεμβάσεις σε παιδιά του ελληνικού δημοτικού σχολείου
Περίληψη
Πρόκειται για ημι-πειραματική έρευνα κατά την οποία χρησιμοποιήθηκαν επαναλαμβανόμενες μετρήσεις προκειμένου να εξετασθούν οι επιδράσεις τριών πειραματικών συνθηκών (μάθησης, επίδοσης-προσέγγισης και επίδοσης-αποφυγής) στην γραμματική επίδοση, την ικανοποίηση των βασικών ψυχολογικών αναγκών, την αντιλαμβανόμενη υποστήριξη της αυτονομίας, την εμπειρία ροής και το συναίσθημα, σαράντα εννέα (49) μαθητών δημοτικού σχολείου (ηλικίας 11-12 ετών, 48% κορίτσια). Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε τρία μαθήματα ελληνικής γλώσσας, με έμφαση τη γραμματική, το κάθε ένα από τα οποία έδινε έμφαση σε διαφορετικό στόχο επίτευξης. Τα αποτελέσματα της πολυ-επίπεδης στατιστικής ανάλυσης (λογισμικό HLM 7) έδειξαν ότι οι μαθητές/τριες κατά τις συνθήκες μάθησης και επίδοσης-προσέγγισης σημείωσαν υψηλότερη γραμματική επίδοση σε σχέση με τη συνθήκη επίδοσης-αποφυγής. Επιπρόσθετα, στη συνθήκη μάθησης οι μαθητές/τριες βίωσαν μεγαλύτερη υποστήριξη της αυτονομίας, εμπειρία ροής και θετικό συναίσθημα. Τα αποτελέσματα ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This quasi-experimental study used a repeated measures design to examine the effects of three manipulated classroom goal structures (i.e. mastery, performance-approach, performance-avoidance) on grammar achievement, basic psychological needs, perceived autonomy support, flow experience, and affect for 49 Greek elementary school students (ages 11-12; 48% girls). Over a period of four weeks, all students participated in three grammar classes, each emphasizing a different goal structure. Results from multilevel modeling showed that students in mastery and performance-approach goal structures achieved higher grammar scores than they did in the performance-avoidance goal structure. Additionally, students in mastery goal structure experienced greater autonomy support, flow, and positive affect than they did in the performance-approach and performance-avoidance structure. The results have implications regarding teachers’ training since classroom practices are connected with achievement and st ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.41 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.