Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί η επίδραση ενός εξ αποστάσεως προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ) στη χρήση εποικοδομητικών και μεταγνωστικών στρατηγικών διδασκαλίας, στην εμπλοκή των μαθητών στην εποικοδομητική μάθηση, τη μεταγνώση καθώς και στην αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι δευτερεύοντες σκοποί ήταν: α) να ελεγχθεί η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των εργαλείων μέτρησης για εκπαιδευτικούς και μαθητές β) να διερευνηθούν οι σχέσεις και να γίνουν οι προβλέψεις τόσο μεταξύ των μεταβλητών των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.Στην πρώτη φάση 207 ΕΦΑ και 233 μαθητές συμμετείχαν στον έλεγχο των εργαλείων εποικοδομητικής μάθησης, μεταγνώσης και αυτο-αποτελεσματικότητας. Στη δεύτερη φάση συμμετείχαν 39 ΕΦΑ και 1447 μαθητές. Από αυτούς, 19 παρακολούθησαν πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης για 8 εβδομάδες και αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα μαζί με τους 727 μαθητές τους 5ης και 6ης τάξης δημοτικού σχολείου, ενώ 20 ΕΦΑ με τους 7 ...
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί η επίδραση ενός εξ αποστάσεως προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ) στη χρήση εποικοδομητικών και μεταγνωστικών στρατηγικών διδασκαλίας, στην εμπλοκή των μαθητών στην εποικοδομητική μάθηση, τη μεταγνώση καθώς και στην αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι δευτερεύοντες σκοποί ήταν: α) να ελεγχθεί η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των εργαλείων μέτρησης για εκπαιδευτικούς και μαθητές β) να διερευνηθούν οι σχέσεις και να γίνουν οι προβλέψεις τόσο μεταξύ των μεταβλητών των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.Στην πρώτη φάση 207 ΕΦΑ και 233 μαθητές συμμετείχαν στον έλεγχο των εργαλείων εποικοδομητικής μάθησης, μεταγνώσης και αυτο-αποτελεσματικότητας. Στη δεύτερη φάση συμμετείχαν 39 ΕΦΑ και 1447 μαθητές. Από αυτούς, 19 παρακολούθησαν πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης για 8 εβδομάδες και αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα μαζί με τους 727 μαθητές τους 5ης και 6ης τάξης δημοτικού σχολείου, ενώ 20 ΕΦΑ με τους 720 μαθητές τους 5ης και 6ης τάξης δημοτικού σχολείου αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου. Το περιεχόμενο του προγράμματος της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης αποτέλεσαν διαλέξεις σχετικά με νέες διδακτικές προσεγγίσεις όπως οι εποικοδομητικές και μεταγνωστικές στρατηγικές διδασκαλίας και η σύνδεσή τους με την αυτο-αποτελεσματικότηταεκπαιδευτικών και μαθητών. Για να διερευνηθεί η αξιοπιστία και η δομική εγκυρότητα των εργαλείων μέτρησηςχρησιμοποιήθηκαν ο δείκτης Cronbach’s alpha, διερευνητική και επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση. Προκειμένου να εξεταστεί η επίδραση του προγράμματος παρέμβασης, εφαρμόστηκε ανάλυση διακύμανσης με δύο παράγοντες, ένας εκ των οποίων επαναλαμβανόμενος. Η ανάλυση συσχέτισης Pearson εφαρμόστηκε για τον εντοπισμό πιθανών σχέσεων τόσο μεταξύ των μεταβλητών των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών, ενώ εφαρμόστηκε ανάλυση πολλαπλής παλινδρόμησης για τον προσδιορισμό προβλέψεων μεταξύ εκπαιδευτικών/μαθητών καιπροβλέψεων μεταξύτης μεταγνώσης, εποικοδομητικής διδασκαλίας και αυτο-αποτελεσματικότητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική βελτίωση της πειραματικής ομάδας ΕΦΑ τόσο στην αυτό-αποτελεσματικότητα, όσο και στη χρήση εποικοδομητικών και μεταγνωστικών στρατηγικών διδασκαλίας. Επίσης σημειώθηκε βελτίωση της αυτο-αποτελεσματικότηταςκαι της εμπλοκής των μαθητώνστην εποκοδομητική μάθηση και τη μεταγνώση.Επιπλέον προέκυψαν αδύναμες έως πολύ αδύναμες συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών, αλλά μεταξύ των μεταβλητών εκπαιδευτικών και μαθητών. Τέλος από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η μεταγνώση και η αυτό-αποτελεσματικότητα μπορούν να προβλέψουν την εποικοδομητική διδασκαλία και μάθηση. Οι συμμετέχοντες ΕΦΑ της πειραματικής ομάδας στο σύνολό τους εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη μεθοδολογία και το επιστημονικό περιεχόμενο της επιμόρφωσης. Συμπερασματικά, ένα στοχευμένο πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης ΕΦΑ μπορεί να επηρεάσει θετικά τη χρήση εποικοδομητικών και μεταγνωστικών στρατηγικών διδασκαλίας και την αυτο-αποτελεσματικότητατων ΕΦΑ, όπως επίσης τηναυτο-αποτελεσματικότητα και την εμπλοκή των μαθητών στην εποικοδομητική μάθηση και μεταγνώση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present study was to investigate the impact of a distance education program on Physical Education Teachers’ (PETs’) in constructivist and metacognitive teaching strategies in theirself-efficacy as well as on students’ engagement in constructivist learning, metacognition and their self-efficacy. Secondary purposes werea) to test the validity and reliability of the assessment tools for teachers and pupils b) to identify any relations and predictions both among teachers’ and pupils’ variables. In the first phase two hundred and seven PETs and233 students participated in testing the constructivist learning, the metacognitionandself-efficacy tools. In the second phase, 39 PETs and their 1447 students participated; 19 attended the distance learning program for 8 weeks and formed the experimental group along with their 727 students, of 5th and 6th grade of primary school, while 20 PETs with their 720 students, of 5th and 6th grade of primary school, formed the control group. ...
The aim of the present study was to investigate the impact of a distance education program on Physical Education Teachers’ (PETs’) in constructivist and metacognitive teaching strategies in theirself-efficacy as well as on students’ engagement in constructivist learning, metacognition and their self-efficacy. Secondary purposes werea) to test the validity and reliability of the assessment tools for teachers and pupils b) to identify any relations and predictions both among teachers’ and pupils’ variables. In the first phase two hundred and seven PETs and233 students participated in testing the constructivist learning, the metacognitionandself-efficacy tools. In the second phase, 39 PETs and their 1447 students participated; 19 attended the distance learning program for 8 weeks and formed the experimental group along with their 727 students, of 5th and 6th grade of primary school, while 20 PETs with their 720 students, of 5th and 6th grade of primary school, formed the control group.The content of the distance learning program consisted of lectures on new teaching approaches such as constructive and metacognitive teaching strategies and their linking with the self-efficacy of teachers and studends.To examine the reliability,the structural validity and to verify the validity of the measurement tools, the Cronbach alpha index, exploratory and confirmatory factor analysis were applied. In order to examine the impact of the intervention program, a variance analysis was applied with two factors, one of them being repeated. Pearson correlation analysis was applied to identify possible relations both among teachers’ and students’ variables while multiple regression analysis was applied to identify predictions between teachers/students and metacognition, constructive teaching and self-efficacy.The results showed a significant improvement in the experimental group PETs’ practical application of the teaching strategies and self-efficacy and students’engagement in constructivist learning, metacognition and self-efficacy.Regarding the correlations from the results, it appeared from weak to very weak correlations between teachers/ pupils, but also among the variables.Finally, the results showed that metacognition and self-efficacy can predict constructive teaching and learning.Participants teachers of the experimental group as a whole, expressed their satisfaction with the methodology and the scientific content of their training.In conclusion, a targeted distance training programmecan affect positively PETs’ constructive and metacognitive teaching strategies and self-efficacy as well as students’engagement in constuctivist content, metacognition and self-efficacy.
περισσότερα