Περίληψη
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα δύο διαφορετικών «προπονητικών μοντέλων Α και Β» στην απόδοση βασικών τεχνικών ποδοσφαιρικών δεξιοτήτων σε νεαρούς ποδοσφαιριστές ηλικίας 8 έως 11 ετών. Η πρακτική εξάσκηση του «προπονητικού μοντέλου Α» περιλάμβανε 15 λεπτά προθέρμανση, 30 λεπτά προπόνηση των τεχνικών δεξιοτήτων, 25 λεπτά ποδοσφαιρικό παιγνίδι και 5 λεπτά αποθε-ραπεία. Όσον αφορά την πρακτική εξάσκηση του «προπονητικού μοντέλου Β», περιλάμ-βανε 15 λεπτά προθέρμανση, 10 λεπτά προπόνηση των τεχνικών δεξιοτήτων με παθητική αντίσταση αντιπάλου, 15 λεπτά προπόνηση των τεχνικών δεξιοτήτων με ενεργητικό αντί-παλο, 10 λεπτά αγωνιστικό παιγνίδι, 15 λεπτά ποδοσφαιρικό παιγνίδι και 5 λεπτά αποθε-ραπεία. Η ομάδα ελέγχου ακολούθησε το σχολικό πρόγραμμα της φυσικής αγωγής. Οι δε-ξιότητες που αξιολογήθηκαν ήταν “το οδήγημα της μπάλας, η αλλαγή κατεύθυνσης και φο-ράς με την μπάλα, η ντρίπλα και το σουτ”. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες των 30 ...
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα δύο διαφορετικών «προπονητικών μοντέλων Α και Β» στην απόδοση βασικών τεχνικών ποδοσφαιρικών δεξιοτήτων σε νεαρούς ποδοσφαιριστές ηλικίας 8 έως 11 ετών. Η πρακτική εξάσκηση του «προπονητικού μοντέλου Α» περιλάμβανε 15 λεπτά προθέρμανση, 30 λεπτά προπόνηση των τεχνικών δεξιοτήτων, 25 λεπτά ποδοσφαιρικό παιγνίδι και 5 λεπτά αποθε-ραπεία. Όσον αφορά την πρακτική εξάσκηση του «προπονητικού μοντέλου Β», περιλάμ-βανε 15 λεπτά προθέρμανση, 10 λεπτά προπόνηση των τεχνικών δεξιοτήτων με παθητική αντίσταση αντιπάλου, 15 λεπτά προπόνηση των τεχνικών δεξιοτήτων με ενεργητικό αντί-παλο, 10 λεπτά αγωνιστικό παιγνίδι, 15 λεπτά ποδοσφαιρικό παιγνίδι και 5 λεπτά αποθε-ραπεία. Η ομάδα ελέγχου ακολούθησε το σχολικό πρόγραμμα της φυσικής αγωγής. Οι δε-ξιότητες που αξιολογήθηκαν ήταν “το οδήγημα της μπάλας, η αλλαγή κατεύθυνσης και φο-ράς με την μπάλα, η ντρίπλα και το σουτ”. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες των 30 ατόμων, δηλαδή δύο πειραματικές ομάδες (πειραματική ομάδα Α, πειραμα-τική ομάδα Β) και μία ομάδα ελέγχου. Πραγματοποιήθηκαν τρεις μετρήσεις για την αξιο-λόγηση των τεχνικών δεξιοτήτων. Η αρχική μέτρηση πραγματοποιήθηκε πριν από την έ-ναρξη του προγράμματος, ενώ η δεύτερη μέτρηση πραγματοποιήθηκε μετά τις δεκαοχτώ (18) εβδομάδες προπόνησης και ακολούθησε η τελική μέτρηση τέσσερις (4) εβδομάδες μετά το τέλος του προγράμματος για να εκτιμηθεί η διατήρηση των δεξιοτήτων που αποκτήθη-καν. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης συνδιακύμανσης δεν έδειξαν στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ του «Α και Β μοντέλου προπόνησης» όσον αφορά την επίδραση της προ-πόνησης στην απόδοση των δεξιοτήτων “του οδηγήματος της μπάλας και της ντρίπλας”. Διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ του «B μοντέλου προπόνησης», όσον αφορά την επίδραση στην απόδοση των δεξιοτήτων “ των αλλαγών κατευθύνσεων και φο-ράς με την μπάλα και του σουτ”, τόσο με το «A μοντέλο προπόνησης» όσο και με το μο-ντέλο προπόνησης της ομάδας ελέγχου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι τα «προπονητικά μοντέλα Α και Β» διαφέρουν όσον αφορά την αποτελεσματικότερη επίδραση στη βελτίωση της απόδοσης βασικών τεχνικών ποδοσφαιρικών δεξιοτήτων σε νεαρούς ποδοσφαιριστές. Παρότι και στα δύο «προπονητικά μοντέλα Α και Β» υπήρξε αύ-ξηση των επιδόσεων, εντούτοις το «Β μοντέλο προπόνησης» φάνηκε να επιδρά πιο αποτε-λεσματικά στην απόδοση των επιλεγμένων τεχνικών δεξιοτήτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the thesis was to investigate the effectiveness of two different «A and B training models», of the performance of basic technical football skills of young players aged 8-11 years. Practice according to «training model A» included a 15 min warm-up pe-riod, 30 min of practicing technical football skills, 25 min game and a 5min cool-down period. Practice according to «training model B» included a 15 min warm-up period, 10 min of practicing technical football skills with passive opponent resistance 15 min of prac-ticing technical football skills with energetic adversary 10 min of competition game, 15 min of football game and a 5min cool-down period. Control group participants followed the physical education program according to school’s curriculum. The skills were assessed as “running with the ball, turning and changing direction with the ball, dribbling and shoot-ing”. Participants were randomly assigned to three practice groups of 30 participants each group, that is, two expe ...
The aim of the thesis was to investigate the effectiveness of two different «A and B training models», of the performance of basic technical football skills of young players aged 8-11 years. Practice according to «training model A» included a 15 min warm-up pe-riod, 30 min of practicing technical football skills, 25 min game and a 5min cool-down period. Practice according to «training model B» included a 15 min warm-up period, 10 min of practicing technical football skills with passive opponent resistance 15 min of prac-ticing technical football skills with energetic adversary 10 min of competition game, 15 min of football game and a 5min cool-down period. Control group participants followed the physical education program according to school’s curriculum. The skills were assessed as “running with the ball, turning and changing direction with the ball, dribbling and shoot-ing”. Participants were randomly assigned to three practice groups of 30 participants each group, that is, two experiment groups (experiment group A, experiment group B) and one control group. Three measurements were conducted to evaluate technical skills. Initial measurement took place prior the onset of the program, whereas the second measurement conducted after the eighteen (18) weeks of training followed by the final measurement four (4) weeks after the end of the program to assess maintenance of skills attained. The weekly program of both experimental groups included two sessions on improving tech-nical skills and a session of playing a game. The results of the covariance analysis showed no statistically significant difference between the «A and B training model» with regard to the training effect on the performance skills of “running with the ball and dribbling”. There was a statistically significant difference between the «coaching model B» in terms of its impact on the performance of the “turning and changing direction with the ball and shooting” skill, both with the «A training model» and the training model of the control group. The results of the survey found that "training models A and B" differ in terms of the more effective impact on improving the performance of basic football skills tech-niques on young footballers. Although in both "A and B training models" there was an in-crease in performance, however, the "B training model" seemed to have a more effective effect on the performance of the selected technical skills.
περισσότερα