Η μουσική κίνηση στην Αθήνα κατά την εποχή της μικρασιατικής εκστρατείας και καταστροφής μέσα από τον καθημερινό τύπο: παραστασιολογία - ρεπερτόριο - κοινωνικός ρόλος

Περίληψη

Η αποτίμηση της μουσικής κίνησης στην Αθήνα κατά την διετία 1922-1923,όπως αυτή προκύπτει από την πλούσια σχετική αρθρογραφία των αθηναϊκών ημερήσιων εφημερίδων της εποχής, αναδεικνύει τόσο τον ψυχαγωγικό όσο και τον κοινωνικό χαρακτήρα των μουσικών δρώμενων της περιόδου αυτής. Παρά τη μείωσή τους αμέσως μετά τη μικρασιατική καταστροφή, τα μουσικά δρώμενα εξακολουθούσαν να ψυχαγωγούν το αθηναϊκό κοινό με προτίμηση στις οπερέτες έναντι των άλλων μουσικών ειδών, δεδομένου ότι το είδος αυτό προσέγγιζε αμεσότερα το λαϊκό κοινό και αποτελούσε τον αντίποδα στη σκληρή οικονομική,πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα. Από την άλλη, εκτός της μουσικής καλλιέργειας και της τέρψης των συμμετεχόντων τα μουσικά δρώμενα υπηρετούσαν και άλλους στόχους, όπως η ενίσχυση της εθνικής αυτοσυνειδησίας και η έμπρακτη αλληλεγγύη προς τους πρόσφυγες. Γέννημα των στόχων αυτών αποτελούσαν οι λαϊκές συναυλίες, οι οποίες εγκαινιάστηκαν την περίοδο αυτή και δίχασαν τους κριτικούς της μουσικής, αφού για άλλους διαπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The evaluation of musical life in Athens during the two years 1922 and 1923,resulting from the abundant relevant articles in Athenian daily newspapers of the time, reveals both entertainment and social attributes pertaining to musical events during this period. Despite their decrease directly after the Asia Minor Catastrophe, musical performances continued to entertain the Athenian public which had a preference for light opera rather than other kinds of music, given that this genre had a more direct appeal to popular audiences and functioned as an antipode to the harsh financial, political and social reality. On the other hand, a part from cultivating musically and delighting those who participated in musical events, these also served other purposes, such as strengthening national identity and instilling solidarity inregards to the refugees. A manifestation of these purposes was popular concerts,which were established at the time and were something of a controversy amongst music critic ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45027
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45027
ND
45027
Εναλλακτικός τίτλος
Musical events in Athens during the expedition to and devastation in Asia minor as seen through the daily press: parastasiologia - repertoire - social role
Συγγραφέας
Πολυμενοπούλου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Καλαβρυτινού - Lerch Irmgard
Σιώψη Αναστασία
Ψαλλίδας Γρηγόριος
Παπαδημητρίου Νίκος
Τσούχλος Νικόλαος
Χαμαλίδη Έλενα
Καρδάμης Κωνσταντίνος
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Τσαρδάκης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικά δρώμενα; Παραστασιολογία; Ρεπερτόριο; Δημοσιογραφική κριτική; Αθηναϊκό κοινό; Μικρασιατική καταστροφή; Κοινωνικός ρόλος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (411; 171 σ.), εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)