Περίληψη
Ο βασικός σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η ανάδειξη της σημασίας των ταχέως αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων στις δημιουργικές βιομηχανίες, μελετώντας τη συμβολή των γυναικών επιχειρηματιών. Συγκεκριμένα, η παρούσα διδακτορική μελέτη εξετάζει τους καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επιχειρηματική επίδοση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στις δημιουργικές βιομηχανίες. Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας της επιχειρηματικότητας εν γένει και της αντίστοιχης των δημιουργικών βιομηχανιών και των γυναικών εν είδη, ανέδειξε παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη, την επιτυχία και την απόδοση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στη δημιουργική οικονομία. Ως παράγοντες και κατά επέκταση ως βασικές μεταβλητές επιλέγονται στην έρευνα μας η δημιουργική προσωπικότητα, η τα χαρακτηριστικά επιχειρηματικού και καλλιτεχνικού προσανατολισμού, η δικτύωση, η συμβουλευτική καθοδήγηση (mentoring) και η παρακίνηση στην ανάληψη επιχειρηματικότητας λόγω αναγνώρισης μιας ευκαιρίας. Επιπρόσθετα, εισηγεί ...
Ο βασικός σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η ανάδειξη της σημασίας των ταχέως αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων στις δημιουργικές βιομηχανίες, μελετώντας τη συμβολή των γυναικών επιχειρηματιών. Συγκεκριμένα, η παρούσα διδακτορική μελέτη εξετάζει τους καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επιχειρηματική επίδοση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στις δημιουργικές βιομηχανίες. Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας της επιχειρηματικότητας εν γένει και της αντίστοιχης των δημιουργικών βιομηχανιών και των γυναικών εν είδη, ανέδειξε παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη, την επιτυχία και την απόδοση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στη δημιουργική οικονομία. Ως παράγοντες και κατά επέκταση ως βασικές μεταβλητές επιλέγονται στην έρευνα μας η δημιουργική προσωπικότητα, η τα χαρακτηριστικά επιχειρηματικού και καλλιτεχνικού προσανατολισμού, η δικτύωση, η συμβουλευτική καθοδήγηση (mentoring) και η παρακίνηση στην ανάληψη επιχειρηματικότητας λόγω αναγνώρισης μιας ευκαιρίας. Επιπρόσθετα, εισηγείται και εξετάζει μια μεταβλητή για την αποτίμηση της επιχειρηματικής επίδοσης των επιχειρηματιών στις δημιουργικές βιομηχανίες, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των δημιουργών που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα όσον αφορά στον τρόπο που αντιλαμβάνονται την επιτυχία ή την υψηλή επίδοση. Για αυτό τον λόγο, η επιχειρηματική επίδοση στην παρούσα έρευνα αποτιμάται με δύο διαστάσεις την οικονομική και τη δημιουργική. Η ερευνητική μεθοδολογία αρθρώθηκε με βάση το μεθοδολογικό πλαίσιο που εισηγούνται οι Saunders κ.ά (2007). Ως τεχνική για τη συλλογή των δεδομένων, επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα με τη χρήση του δομημένου ερωτηματολογίου ως εργαλείου που θεωρείται ενδεδειγμένη και συνηθισμένη πρακτική για την διεξαγωγή διερευνητικών μελετών. H πρωτογενής εμπειρική έρευνα σε πληθυσμό Ελληνίδων γυναικών επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στις δημιουργικές βιομηχανίες προκρίθηκε για την εξέταση των σχέσεων που αναπτύχθηκαν στο Θεωρητικό Πλαίσιο για την επίδραση που ασκείται στην επιχειρηματική επίδοση των επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Η περιγραφική στατιστική χρησιμοποιείται για την ανάλυση του προφίλ του δείγματος των 371 γυναικών επιχειρηματιών του κλάδου, ανά ερώτηση και ανά ερευνητική μεταβλητή, ενώ χρησιμοποιούνται οι έλεγχοι αξιοπιστίας και εγκυρότητας των χρησιμοποιηθέντων ερευνητικών εργαλείων. O έλεγχος των ερευνητικών υποθέσεων διερευνάται αρχικά με την χρήση της διμεταβλητής συσχέτισης και συγκεκριμένα του συντελεστή συσχέτισης του Pearson r και με τη χρήση των τεχνικών της πολυμεταβλητής γραμμικής παλινδρόμησης αλλά και των δομικών εξισώσεων. Η πρωτοτυπία αυτής της διδακτορικής έρευνας στη βιβλιογραφία του υπό μελέτη κλάδου έχει δύο βασικές κατευθύνσεις. Πρώτον, εμπλουτίζει το θεωρητικό πεδίο με την ανάπτυξη για πρώτη φορά μιας ερευνητικής μεταβλητής που παρέχει τη δυνατότητα αποτίμησης της επιχειρηματικής επίδοσης των επιχειρηματιών στις δημιουργικές βιομηχανίες. Δεύτερον, προσφέρει νέους ορίζοντες στο πεδίο των δημιουργικών βιομηχανιών, εξετάζοντας αν οι βασικοί παράγοντες της συμβατικής επιχειρηματικότητας επηρεάζουν με τον ίδιο ή σχετικά διαφοροποιημένο τρόπο την επίδοση των επιχειρηματικών εγχειρημάτων στις δημιουργικές βιομηχανίες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this doctoral research is to illustrate the significance of rapidly developing businesses in creative industries by examining the role of the women entrepreneurs. In particular, the present doctoral thesis examines the deterministic factors that influence entrepreneurial activities’ venture performance in creative industries. An extensive literature review of entrepreneurship in general and the relevant of creative industries and women entrepreneurs specifically revealed factors which impact women entrepreneurship’s growth, success and performance in creative economy. Creative personality, characteristics of entrepreneurial and artistic orientation, networking, mentoring and opportunity-driven motivation to undertake entrepreneurial activity have been chosen as the basic variables – factors in the research. Additionally, the doctoral thesis introduces and then examines a variable for the appraisal of entrepreneurial ventures performance in creative industries, taking int ...
The purpose of this doctoral research is to illustrate the significance of rapidly developing businesses in creative industries by examining the role of the women entrepreneurs. In particular, the present doctoral thesis examines the deterministic factors that influence entrepreneurial activities’ venture performance in creative industries. An extensive literature review of entrepreneurship in general and the relevant of creative industries and women entrepreneurs specifically revealed factors which impact women entrepreneurship’s growth, success and performance in creative economy. Creative personality, characteristics of entrepreneurial and artistic orientation, networking, mentoring and opportunity-driven motivation to undertake entrepreneurial activity have been chosen as the basic variables – factors in the research. Additionally, the doctoral thesis introduces and then examines a variable for the appraisal of entrepreneurial ventures performance in creative industries, taking into account the specific nature of creators’ entrepreneurial activity regarding the way they perceive success and high venture performance. Thus, venture performance is evaluated in this research by two dimensions, the economic and the creative. The economic dimension of venture relies more on objective measures, namely sales, the number of employees, profitability and the number of business deals – agreements. In contrast, the creative dimension of venture performance is based on the criteria creativity in practice, social reputation and creators’ personal aims achievement. Research Design was articulated upon the research framework by Saunders et al. (2007). As a technique of data collection, quantitative analysis by using a structured questionnaire was considered as appropriate for an exploratory research. A primary empirical research in a population of Greek women who exert entrepreneurial activity in creative industries was selected in order to test research questions and research hypotheses developed in our research framework, which investigates the predictors of venture performance. Descriptive statistics analyses the profile of the sample consisting of 371 women creative industries’ entrepreneurs filled out the questionnaire. In turn, by using reliability and validity tests, the developed research constructs are tested. Research hypotheses were tested both by Bivariate correlation and specifically Pearson coefficient r, multiple regression analysis and structural equations modeling. The originality of this research concerning the entrepreneurship in creative industries has two basic directions. First, it enriches the theoretical framework by developing for a first time a research variable providing the possibility of venture performance appraisal of their entrepreneurial activities. Second, it offers new horizons in the field of creative industries, by examining whether critical factors of conventional entrepreneurship influence within the same or similar way the venture performance in creative industries.
περισσότερα