Μεθοδολογίες ανάπτυξης ακαδημαϊκών/ερευνητικών δεξιοτήτων στα Τμήματα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

Περίληψη

Tα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως επιτακτική η ανάγκη για την υποστήριξη φοιτητών και αποφοίτων τμημάτων Πληροφορικής στο πλαίσιο της ανάπτυξης δεξιοτήτων (soft/behavioural) που απαιτούνται από τα διεθνή πρότυπα (ACM, ABET, κ.α.), συμπληρωματικά των γνώσεων και της τεχνικής εξειδίκευσής τους σε θέματα της επιστήμης τους (hard skills), για παράδειγμα: ομαδικότητα, συνεργατικότητα, εξοικείωση των φοιτητών και εναρμόνιση με τις διεθνείς ακαδημαϊκές ερευνητικές και συγγραφικές πρακτικές/συνήθειες (academic conventions) και μεθοδολογίες, δεξιότητες προφορικού λόγου και προφορικής παρουσίασης, αποφυγή λογοκλοπής, υπευθυνότητα, δημιουργικότητα, κα. Στόχος αυτής της ερευνητικής μελέτης είναι η ανάπτυξη μεθοδολογιών απόκτησης ακαδημαϊκών και ερευνητικών δεξιοτήτων που αφορούν φοιτητές τμημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, διεξήχθει εμπειρική μελέτη για το σχεδιασμό προγράμματος/μαθήματος που αφορά στις ακαδημαϊκές δεξιότητες «Academic/Research Skills for Computer Sci ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Based on the demonstrated value of academic literacy and communication skills in academia and professional life, numerous experts, curricula designers and accreditation boards consider them integral in computer science curricula and value them as an important component in academic study. Although engineering education programs have kept pace with emerging disciplinary knowledge, research and technologies, they have been less successful in ensuring that their graduates acquire the skills, and attitudes desired by academia and the workplace.More specifically, Computer Science and Engineering departments in universities in Greece focus almost exclusively on the “hard” skills, that is, the theoretical and technical subject areas, and ignore provision of support for the above-mentioned survival skills. A pilot survey of freshmen reveals that Greek students have acquired no prior academic/research skills in their school curriculum and that there is no provision to receive these in their unde ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43496
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43496
ND
43496
Εναλλακτικός τίτλος
Methodologies for developing academic/research skills in Computer Science and Telecommunications Departments
Συγγραφέας
Μαμάκου, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Τομέας Υπολογιστικών Συστημάτων και Εφαρμογών
Εξεταστική επιτροπή
Χαλάτσης Κωνσταντίνος
Γρηγοριάδου Μαρία
Βοσνιάδου Στέλλα
Κοτρώνης Ιωάννης
Τσαλγατίδου Αφροδίτη
Χατζηευθυμιάδης Ευστάθιος
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Απόκτηση ακαδημαϊκών και ερευνητικών δεξιοτήτων; Μεθοδολογίες μάθησης στην εκπαίδευση μηχανικών; Ενεργή μάθηση; Μάθηση μέσω συνθετικής εργασίας; Μάθηση με βάση το περιεχόμενο της επιστήμης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
138 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)