Εθνική ιδεολογία και εκπαίδευση στην Ελλάδα με έμφαση στον ρόλο των βιβλίων ιστορίας του δημοτικού και του ελληνικού σχολείου την περίοδο 1828-1940
Περίληψη
[…] Στην παρούσα διατριβή επιχειρήθηκε η κατανόηση του ρόλου της εθνικής ιδεολογίας στο ελληνικό παράδειγμα, το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του αποκαλούμενου πολιτισμικού εθνικισμού. Οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε η διερεύνηση του θέματος μέσω των βιβλίων Ιστορίας του προγυμνασιακού κύκλου κατά την περίοδο 1828-1940 είναι αρκετοί. Κατ’ αρχάς, πολλοί λίγοι νέοι συνέχιζαν τη φοίτηση μετά το Δημοτικό και το Ελληνικό Σχολείο. Κατά δεύτερο, η Ιστορία είναι το μάθημα που εξ αντικειμένου ασχολείται με την αναπαράσταση του παρελθόντος, πάντα βάσει των αναγκών του σήμερα. Ο τρίτος λόγος συνδέεται με το γεγονός πως εκπαιδευτική στοχοθεσία και περιεχόμενο διαμορφώνονται βάσει των κοινωνικών αναγκών (Sadler, 1964). Τέλος, το διάστημα από την ελληνική επανάσταση έως τον Δεύτερο Παγκόσμιο είναι η περίοδος κατά την οποία η Ελλάδα επιχείρησε κατ’ επανάληψη, άλλοτε επιτυχώς και άλλοτε όχι, να εγκαθιδρύσει μια τρίτη ‘Ελληνική Αυτοκρατορία’ (Παπαρρηγόπουλος, 1849). Είναι, παράλληλα, η περίοδος κατ ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.33 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.