Η διδασκαλία της ιστορίας στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση: 1914 και εξής
Περίληψη
Στόχος της διατριβής είναι ο προσδιορισμός και η συνεξέταση διεργασιών και διαδικασιών υπό τις οποίες οι αντιλήψεις της εκάστοτε συγκυρίας, η ιστορική επιστήμη και η συλλογική μνήμη επηρέασαν τη θέση και το ρόλο του μαθήματος της ιστορίας στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο σχολικό χώρο. Η ποιοτική και ποσοτική ανάλυση περιεχομένου, η σημειωτική ανάλυση και η κριτική ιστορική ερμηνευτική προσέγγιση επιλέχθηκαν ως μεθοδολογικά εργαλεία. Διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις και οι διδακτικές πρακτικές για τη σκοποθεσία του μαθήματος της ιστορίας στο δημοτικό σχολείο. Καταγράφηκαν οι αλλαγές στις μεθοδολογικές υποδείξεις, στη διάρθρωση της διδακτέας ύλης αλλά και στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Εξετάστηκε η εξέλιξη του θεσμού των σχολικών εγχειριδίων για το μάθημα της ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναζητήθηκε το ηθικό, πολιτικό και ιστορικό νόημα των παραστάσεων του παρελθόντος με τα γεγονότα να αντιμετωπίζονται ως ιστορικά φαινόμενα σε άμεση συνάρτηση με το συμβολικό σύστημα της εκάστοτε επο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this dissertation is to identify and examine the processes and procedures through which the views of an event, the academic discipline of history and the collective memory influence the status and role of the lesson of History in Greek primary schools. Quantitative and qualitative content analysis, semiotic analysis and the critical historical interpretive approach were chosen as methodological tools. The views and teaching practices behind the aims of History in primary school were investigated. Changes in suggested teaching methods, in the structure of the curriculum and in the number of history periods a week were recorded. The development of primary school history textbooks was examined. The ethical, political and historical meaning of representations of the past was looked into, with events being treated as historical phenomena directly dependent on the symbols of each era. The nature and the role of activities given to primary school children in the context of the less ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (16.98 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.