Ο δάσκαλος ως σκηνοθέτης - ο σκηνοθέτης ως δάσκαλος: από την διδασκαλία στη σκηνοθεσία και αντίστροφα
Περίληψη
Η συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή ξεκινώντας από την παραδοχή ότι η θεατρική μεταφορά με τον πολυπρισματικό της χαρακτήρα, μπορεί να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα οπτική για τη μελέτη αρκετών μηχανισμών, θέτει προς εξέταση, δίπλα στον άξονα της διδασκαλίας, τον άξονα της σκηνοθεσίας. Με αυτόν τον τρόπο, μέσα από τη δημιουργική δραστηριότητα της σκηνοθεσίας αναπεριγράφεται σε μεγάλο βαθμό η δημιουργική δραστηριότητα της διδασκαλίας και γίνεται προσπάθεια να δοθούν νέες ερμηνευτικές προοπτικές για το ρόλο του δασκάλου. Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι η ανίχνευση και ο εντοπισμός πιθανών ομοιοτήτων και αντιστοιχίσεων μεταξύ των γενικών μεθοδολογικών κατευθύνσεων που ακολουθούνται στο πλαίσιο της διαδικασίας της διδασκαλίας και της διαδικασίας της σκηνοθεσίας. Ο τρόπος με τον οποίο οι σκηνοθετικές τεχνικές και ευρύτερα οι θεατρικές πρακτικές διασταυρώνονται ή και συνδυάζονται με τις διάφορες εκπαιδευτικές πρακτικές, αλλά και τους διάφορους τομείς της εκπαίδευσης, εμφανίζουν ιδιαίτερο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the present doctoral dissertation, the teaching perspective is examined alongside the perspective of theatre direction and is researched on the assumption that the theatrical metaphor, through its multi-refractive character, can provide an interesting angle on the study of several mechanisms. Therefore, through the re-description of the creative action of directing a play, the creative action of teaching assumes a new meaning while new interpretive perspectives on the role of the teacher are attempted to be approached.The aim of this research is to detect and identify potential similarities and analogies amongst the general methodological guidelines implemented in both the process of teaching and the process of directing. The way in which directing techniques and various theatrical practices are cross-referenced or combined with educational methods or sectors of education in general, seems quite interesting due to both the impact they may have on the learning process and the ideolog ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.19 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.