Διερεύνηση των οπτικών και αναλυτικών στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων οργανικής χημείας από λύτες διαφορετικής εμπειρίας και της σχέσης τους με την οπτικοχωρική ικανότητα των μαθητών

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνήθηκε η υιοθέτηση οπτικών και αναλυτικών στρατηγικών κατά την επίλυση προβλημάτων Οργανικής Χημείας από λύτες διαφορετικών επιπέδων εμπειρίας, μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν τρία εργαλεία, τα VASCHEM, VACT και VACTA, τα οποία αξιολογήθηκαν για να διαπιστωθεί αν είναι κατάλληλα να ανιχνεύσουν τη χρήση των οπτικών και αναλυτικών στρατηγικών κατά την επίλυση προβλημάτων που αναφέρονταν στη μοριακή δομή οργανικών ενώσεων. Η ανάλυση των δεδομένων ανέδειξε το εργαλείο VACT (Visual Analytic Chemistry Task) ως το πλέον κατάλληλο, το οποίο διαθέτει καλά ψυχομετρικά χαρακτηριστικά και επιτρέπει την απευθείας ανίχνευση της χρήσης αναλυτικών στρατηγικών χωρίς να απαιτείται η χρονοβόρος διερεύνηση των διαδικασιών συλλογισμού. Η εφαρμογή του VACT σε 293 συμμετέχοντες διαφορετικού επιπέδου εμπειρίας έδειξε ότι η υιοθέτηση των αναλυτικών στρατηγικών στην Οργανική Χημεία είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία που απαιτεί τη συστηματικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present thesis, the adoption of imagistic and analytic strategies by individuals at different levels of expertise, school students, university students and teachers, was investigated. For this purpose three instruments, VASCHEM, VACT and VACTA, were constructed and their capability of detecting the use of imagistic and analytic strategies during problem solving in organic chemistry, and more specifically in molecular structure, was examined. Data analysis revealed VACT (Visual Analytic Chemistry Task) as the most appropriate instrument with good psychometric qualities, which allows the direct detection of analytic strategy use without requiring the time consuming investigation of drawing inferences about underlying mental processes. The VACT was administered to 293 individuals of different levels of expertise and the results indicated that the adoption of analytic strategies in organic chemistry is a particularly difficult process that requires the systematic acquisition of Orga ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42184
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42184
ND
42184
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of imagistic and analytic strategy use during organic chemistry problem solving by individuals at different levels of expertise and its relation to student's spatial ability
Συγγραφέας
Βλαχολιά, Μαρία-Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Δημοσθένης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Τζουγκράκη Χρυσή
Βοσνιάδου Στέλλα
Σιγάλας Μιχάλης
Μαυρομούστακος Θωμάς
Μητσοπούλου Χριστίνα-Άννα
Γκιμήσης Αθανάσιος
Μεθενίτης Κωνσταντίνος
Καζή Σμαράγδα
Ρούσσος Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μοριακή δομή οργανικών ενώσεων; Οπτικές στρατηγικές; Αναλυτικές στρατηγικές; Οπτικοχωρική Ικανότητα; Ασκήσεις μοριακής δομής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
192 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)