Ο ρόλος των έντυπων πληροφοριακών αναπαραστάσεων στην επίλυση μαθηματικού προβλήματος

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση της επίδρασης των πληροφοριακών αναπαραστάσεων στην επίλυση και στην κατασκευή μαθηματικού προβλήματος από μαθητές Β΄Δημοτικού. Οι μαθητές έλυσαν σύνθετο πρόβλημα, πρόβλημα συνδυασμού, πρόβλημα σύγκρισης και ανοιχτό πρόβλημα πρώτα χωρίς τη βοήθεια αναπαραστάσεων και στη συνέχεια οι παρακινήθηκαν να λύσουν ένα σύνθετο πρόβλημα, ένα πρόβλημα σύγκρισης, ένα πρόβλημα συνδυασμού και ένα ανοιχτό πρόβλημα που συνοδεύονταν από πληροφοριακές αναπαραστάσεις (σκίτσο, πίνακα και ρεαλιστική αναπαράσταση). Οι συμμετέχοντες στην έρευνα μαθητές καλούνταν να επιλέξουν μία από τις πληροφοριακές αναπαραστάσεις που συνόδευαν το πρόβλημα και να το λύσουν. Διερευνήθηκε επίσης συγκριτικά η επίδοση των μαθητών σε κάθε πρόβλημα ξεχωριστά με τις αναπαραστάσεις και χωρίς. Επίσης μελετήσαμε αν επηρεάζει η μεσολάβηση των αναπαραστάσεων τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι μαθητές ή τους τύπους λαθών και ιδιαίτερα των αλγοριθμικών ή τη μαθηματική γλώσσα. Στην κατασκευή μαθημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The topic of our thesis is the comparative portrayal of the performance of 2nd Grade students in the ability of selecting and conducting the operations for the solution of one and two-step problem with and without the presence of an informational representation. The students solved two-step problem, compare problem, combine problem and the open ended problem. We also searched the the difficulty that students encounter in the selection of the appropriate strategy, the types of mistakes and the mathematical language for the solution of a two-step problem with an informational representation. On the other hand we studied the influence of representation have in problem posing.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41748
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41748
ND
41748
Εναλλακτικός τίτλος
The role of informative representations in mathematical problem solving
Συγγραφέας
Σκανδαλάκη, Εμμανουέλα (Πατρώνυμο: Ζαχαρίας)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής
Εξεταστική επιτροπή
Σκουμπουρδή Χρυσούλα
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Καφούση Σουλτάνα
Σταθοπούλου-Βασιλονικολού Χαρίκλεια
Δεσλή Δέσποινα
Φεσάκης Γεώργιος
Τάτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
πληροφοριακές αναπαραστάσεις; Επίλυση προβλήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
303 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)