Εναλλακτική διδασκαλία αλγεβρικών προβλημάτων με πολλαπλές προσεγγίσεις σε υπολογιστικό περιβάλλον
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Aim of this research is to determine terms and conditions that allow the design ofdidactic interventions, helpful in overcoming obstacles and difficulties anddeveloping cognitive flexibility for movement between concepts and objectsrevealing their interconnections specifically in the field of Systems of LinearEquations. The target population is of tertiary education, specifically students fromTEI of Piraeus. The main prerequisites were the imprint of the related learningobstacles and common difficulties and the design of interventions directly aiming inovercoming them. The research was largely qualitative and results more registeredunder a properly modified APOS typology. The theoretical framework of design ofthe intervention comprised of Tall’s Three Worlds of Mathematics categorization ofthe representations of mathematical knowledge and the pedagogic aspect of Kolb’scycles of experiential learning. Pedagogic use the accommodations that digitaltechnologies offer was investigated throu ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (20.7 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.