Διερεύνηση και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας της εκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας της εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, στην παρούσα διατριβή καταγράφεται το επίπεδο της αποτελεσματικότητας του συστήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέσω της μελέτης της Τεχνικής Αποδοτικότητας των εκπαιδευτικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Σε πρώτο επίπεδο ανάλυσης η διατριβή μελετά την αποτελεσματικότητα του συστήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα καταγράφοντας την Τεχνική Αποδοτικότητα με τη μέθοδο DEA (Data Envelopment Analysis – Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων). Η DEA αποτελεί μια μη παραμετρική μέθοδο που επιτρέπει τη μέτρηση της αποδοτικότητας σε οργανισμούς και εκπαιδευτικές μονάδες, όπου πολλαπλές εισροές (inputs) παράγουν πολλαπλές εκροές (outputs). Στην παρούσα μελέτη οι μεταβλητές που χρησιμοποιούνται ως εισροές της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα μοντέλα ανάλυσης της DEA είναι η αναλογία εκπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The corresponding dissertation, evaluates the effectiveness and the Technical Efficiency of secondary education units in the region of Western Macedonia in Greece. Data analysis is divided in two stages. First stage analysis is assessing the effectiveness of the educational system in Greece, with focus in the secondary education, using Data Envelopment Analysis (DEA). DEA is a nonparametric method that allows measurement of efficiency in cases where multiple inputs produce multiple outputs. In this study the inputs chosen are: the teacher student ratio, the staff student ratio and the computer student ratio of each educational unit. The output (student performance) refers to the student’s achievement in the national exams during the school years of 2014 – 15 and 2015 – 16. In this first stage analysis, output efficiency scores were estimated by solving a standard DEA (output - oriented VRS) problem with school units as Decision Making Units (DMUs). In the second stage analysis, these e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41079
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41079
ND
41079
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating and evaluating the effectiveness and efficiency of education
Συγγραφέας
Στεργίου, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσακιρίδου Ελένη
Μπακούρος Ιωάννη
Ιορδανίδης Γεώργιος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Παπαδοπούλου Βασιλική
Χατζηπαντελής Θεόδωρος
Κυρίδης Αργύρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνική αποδοτικότητα; Σχολική αποτελεσματικότητα; Περιβάλλουσα ανάλυση δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
350 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)