Αξιοποίηση μορφών τέχνης στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του γραμματισμού στο νηπιαγωγείο

Περίληψη

Ο εγγραμματισμός είναι μία πολύ σημαντική ικανότητα των ανθρώπων, η οποία συνδέεται σημαντικά με κάθε γνωστικό αντικείμενο. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να βρούμε τρόπους να βοηθήσουμε τα μικρά παιδιά στην απόδοσή τους σε αυτήν την κατεύθυνση. Οι τέχνες είναι μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση καθώς σύμφωνα με σχετικές έρευνες (βλ. Hanley et al, 2009) είναι η πιο συχνή επιλογή των παιδιών στο ελεύθερο παιχνίδι τους. Ακόμα, σημαντικό πλεονέκτημά τους είναι ότι παρέχουν ένα ελεύθερο περιβάλλον στο οποίο τα μικρά παιδιά μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη σχετικής έρευνας σχετικά με τις επιπτώσεις των τεχνών στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών, ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση μιας διαθεματικής προσέγγισης των τεχνών και του εγγραμματισμού στην απόδοση των παιδιών στον εγγραμματισμό ως μέσο επικοινωνίας, στις κοινωνικές δεξιότητες, στην εμπλοκή και στον εγγραμματισμό ως κοινωνική πρακτική σε παιδιά ηλικίας 5-6 ετών. Πιο συγκεκριμένα, δι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Literacy is an important ability of people as it is highly linked with every area of learning. Thus, it is critical to find meaningful ways to support young children to develop their literacy performance. The arts are a promising approach as according to research (see Hanley et al, 2009) they are the most preferable activity choice of children and they also provide a liberal environment in which they can interact and communicate effectively. Considering the lack of research in examining the holistic effects of the arts in children’s development, the aim of this research was to investigate an interdisciplinary approach of the arts and literacy in children’s performance in literacy and social skills, involvement and literacy as a social practice in the age group of 5-6 years old. More specifically, it was investigated if there were the arts in general or a specific art form that could contribute more to children’s performance in literacy and social skills, involvement and literacy as a s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40821
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40821
ND
40821
Εναλλακτικός τίτλος
Using different art forms to develop literacy in the early years settings
Συγγραφέας
Θεοδότου, Ευγενία (Πατρώνυμο: Σοφοκλής)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Σφυρόερα Μαρία
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Παρούση Αντιγόνη
Γιαλαμάς Βασίλειος
Γαβριηλίδου Ζωή
Ρεκαλίδου Γαλήνη
Κρέζα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εγγραμματισμος; Τέχνες; Εμπλοκή; Κοινωνικές δεξιότητες; Εγγραμματισμός ως κοινωνική πρακτική; παιδαγωγικά σχέδια δράσης; εγγράμματο γεγονός; εγγράμματη πρακτική; πίνακες ζωγραφικής; Κουκλοθέατρο; Δραματικό παιχνίδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
335 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)