Περίληψη
Η παρούσα έρευνα αφορά τον τουρισμό και την τουριστική συμπεριφορά ανθρώπων, που επισκέπτονται περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης οι οποίες προσφέρουν δραστηριότητες αναψυχής. Στόχος της μελέτης αυτής ήταν να αξιολογήσει την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας, την αντιλαμβανόμενη ανταγωνιστικότητα του προορισμού, την εμπλοκή και τα κίνητρα τουριστών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, επιμέρους στόχος της μελέτης ήταν να μεταφράσει και να προσαρμόσει το ερωτηματολόγιο της Meng (2006) σε πληθυσμό Ελλήνων-ίδων, Βρετανών-ίδων, Γερμανών-ίδων, Πολωνών-έζων, Βούλγαρων-άρων, Κύπριων και Ρουμάνων ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας του και η συλλογή δεδομένων από τουρίστες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βάσει και των δημογραφικών χαρακτηριστικών των τουριστών (φύλο, οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, επίπεδο σπουδών, συνολικό ετήσιο εισόδημα και επάγγελμα). Στην έρευνα συμμετείχαν 3070 άτομα εκ των οποίων 51.99% ήταν άντρες και 42.41% γυναί ...
Η παρούσα έρευνα αφορά τον τουρισμό και την τουριστική συμπεριφορά ανθρώπων, που επισκέπτονται περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης οι οποίες προσφέρουν δραστηριότητες αναψυχής. Στόχος της μελέτης αυτής ήταν να αξιολογήσει την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας, την αντιλαμβανόμενη ανταγωνιστικότητα του προορισμού, την εμπλοκή και τα κίνητρα τουριστών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, επιμέρους στόχος της μελέτης ήταν να μεταφράσει και να προσαρμόσει το ερωτηματολόγιο της Meng (2006) σε πληθυσμό Ελλήνων-ίδων, Βρετανών-ίδων, Γερμανών-ίδων, Πολωνών-έζων, Βούλγαρων-άρων, Κύπριων και Ρουμάνων ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας του και η συλλογή δεδομένων από τουρίστες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βάσει και των δημογραφικών χαρακτηριστικών των τουριστών (φύλο, οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, επίπεδο σπουδών, συνολικό ετήσιο εισόδημα και επάγγελμα). Στην έρευνα συμμετείχαν 3070 άτομα εκ των οποίων 51.99% ήταν άντρες και 42.41% γυναίκες (χαμένες τιμές 5.6%). Οι τουρίστες-τριες ήταν στο μεγαλύτερο μέρος τους ήταν «ελεύθερος/η», με ηλικία 17-39 ετών, με επίπεδο μόρφωσης Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι., με συνολικό ετήσιο εισόδημα «κάτω από 20.000€» και επάγγελμα «φοιτητής/τρια». Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά επηρέασαν και τις τέσσερις φάσεις της έρευνας. Συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, θα μπορούσε να αναφερθεί ότι τα δύο φύλα, κατά γενική εκτίμηση, δεν διαφέρουν όσον αφορά τον τρόπο, με τον οποίο προσεγγίζουν τις διακοπές. Η οικογενειακή κατάσταση είναι η κυριότερη δημογραφική μεταβλητή που επηρέασε τις διαφορετικές τουριστικές φάσεις. Η σημαντικότητα της έρευνας έγκειται στο ότι προτείνει πολλές και σημαντικές επιλογές στις δραστηριότητες αναψυχής, στην περιοχή που προσφέρει πολλές και διαφορετικές επιλογές πολύ καλής διαμονής, πολύ καλής διατροφής και πολύ εύκολης μετακίνησης. Οι παραπάνω επιλογές φάνηκε από τα αποτελέσματα της έρευνας πως ήταν τα βασικά ζητούμενα των συμμετεχόντων-ουσών, τουριστών-τριών καθώς και επισκεπτών-τριών της περιοχής. Σε θεωρητικό επίπεδο, η συγκεκριμένη μελέτη αναμένεται να συμβάλει στη δοκιμή και διαμόρφωση εργαλείων μέτρησης της τουριστικής εμπειρίας και πρακτικά να κατευθύνει τις διαφημιστικές δαπάνες δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, καθώς και την επιλογή ανάλογων εκθέσεων που θα παρουσιάζουν τα πλεονεκτήματα της περιοχής. Από όλες τις παραπάνω παρεμβάσεις οι έμμεσα και άμεσα ωφελούμενοι-ες θα είναι οι τουρίστες-τριες/επισκέπτες-τριες της περιοχής στους οποίους και τελικά στοχεύει η έρευνα ως τελικούς αποδέκτες της.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present research concerns tourism and the tourists’ behavior who visit areas of Eastern Macedonia and Thrace that offer outdoor recreational activities. The aim of this study was to evaluate the quality of the tourist experience, the perceived competitiveness of the destination, the involvement and motivation of tourists in Eastern Macedonia and Thrace. To achieve this, the individual goal of the study was to translate and adapt the questionnaire Meng (2006) in a population of Greek, British, German, Polish, Bulgarians, Cypriot and Roumanian to verify the validity and reliability and data collection by tourists in Eastern Macedonia and Thrace basis and demographic characteristics of tourists (gender, marital status, age, level of education, annual income and occupation). 3070 people participated in the survey, 51.99% of who were males and 42.41% were women (5.6% missing values). Most of the tourists were “single”, 17-39 years of age, with a university degree, with a total annual in ...
The present research concerns tourism and the tourists’ behavior who visit areas of Eastern Macedonia and Thrace that offer outdoor recreational activities. The aim of this study was to evaluate the quality of the tourist experience, the perceived competitiveness of the destination, the involvement and motivation of tourists in Eastern Macedonia and Thrace. To achieve this, the individual goal of the study was to translate and adapt the questionnaire Meng (2006) in a population of Greek, British, German, Polish, Bulgarians, Cypriot and Roumanian to verify the validity and reliability and data collection by tourists in Eastern Macedonia and Thrace basis and demographic characteristics of tourists (gender, marital status, age, level of education, annual income and occupation). 3070 people participated in the survey, 51.99% of who were males and 42.41% were women (5.6% missing values). Most of the tourists were “single”, 17-39 years of age, with a university degree, with a total annual income of “under 20,000euro” and occupation as “students”. The results indicated that the demographics have affected all four phases of research. Summarizing, the findings of the research would be reported that both sexes, in general, do not differ as regards the way in which they approach the holidays. The marital status is the main variable that influenced the different tourist phases. The significance of the research is that it proposes many and important options in the outdoor recreational activities, in the area offering many different choices of very good accommodation, good food service and convenient transportation. The above options appeared from the results of the research as they were the basic necessities required of the participants, the tourists and the visitors of the area. In theory, this study is expected to help in testing and configuration of measuring the elements in the touristic experience and practically to direct the advertising costs of public and private sectors, as well as the choice of similar reports that will present the advantages of the area. From all the above interventions, the people that will benefit mostly, directly and indirectly, will be tourists and the visitors of the area. These are considered the final beneficiaries-recipients that this research aims at.
περισσότερα