Ο Ζωγράφος της Μέγαιρας

Περίληψη

Ο Ζωγράφος της Μέγαιρας (Beldam Painter, Hexen Maler, Peintre de la Mégère, Pittore della Megera) είναι ένας αγγειογράφος του ύστερου μελανόμορφου ρυθμού. Η δραστηριότητά του τοποθετείται στο β΄ τέταρτο του 5ου αιώνα π.Χ., περί το 470-450 π.Χ. Το εργαστήριό του, όμως, το οποίο υπήρξε δραστήριο, φαίνεται ότι συνέχισε τη λειτουργία του μέχρι τουλάχιστον το 440/430 π.Χ. Ο Ζωγράφος της Μέγαιρας επιδόθηκε κυρίως στην παραγωγή ληκύθων, ιδιαίτερων σχημάτων (λήκυθοι τύπου BEL με εσωτερικό ελαιοδοχείο, λήκυθοι τύπου ATL, λήκυθοι με στόμιο τύπου καπνοδόχου), τα οποία δημιουργήθηκαν κατά βάση από τον ίδιο και περιορίστηκαν σχεδόν αποκλειστικά εντός του εργαστηρίου του. Eλάχιστα ακόμη αγγεία άλλων σχημάτων, μικρού επίσης μεγέθους, όπως αλάβαστρα, ένας αρύβαλλος και μερικές αρυβαλλοειδείς λήκυθοι έχουν συσχετιστεί μαζί του. Παίρνει το όνομά του από τη λήκυθο 1129 (CC961) του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, στην οποία απεικονίζεται μία δεμένη σε φοίνικα γυναικεία μορφή βασανιζόμενη από σατύρους, π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Beldam Painter (Ζωγράφος της Μέγαιρας, Hexen Maler, Peintre de la Mégère, Pittore della Megera) is an artist of late black-figure style. His activity is designated in the second quarter of the 5th century B.C., between 470-450 B.C. His workshop, which was active enough, continued his function until 440/430 B.C. The painter produced basically lekythoi, as few vases of other, also small, shape have been attributed to him, such as an aryballos, some alabastra and a few squat lekythoi. The Beldam Painter’s lekythoi are of particular shapes (BEL lekythoi with inner receptacle, ATL lekythoi, chimney lekythoi) with their own general characteristics. These particular shapes are produced by the painter himself and are used almost exclusively in his workshop. The painter is named by the lekythos 1129 (CC961) of National Archeological Museum. In the vase is depicted a naked woman, tied in a palm, tortured by five satyrs. John Beazley, with his English-Saxon humor, called her Beldam.In the The ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40148
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40148
ND
40148
Εναλλακτικός τίτλος
The Beldam Painter
Συγγραφέας
Παναρίτη, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Παπουτσάκη-Σερμπέτη Ελευθερία
Μποζάνα-Κούρου Παναγιώτα
Λαιμού Άννα
Κεφαλίδου Ευρυδίκη
Βαλαβάνης Παναγιώτης
Παλαιοκρασσά Λυδία
Κοκκορού-Αλευρά Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ζωγράφος της Μέγαιρας; Ύστερος μελανόμορφος ρυθμός; Λήκυθοι; Αγγειογραφία; Αττικά κεραμικά εργαστήρια; Κλασική περίοδος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
3 τ. (178 ; 246 ; 192 σ.), εικ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)