Η διδακτική μέθοδος project στο μάθημα της λογοτεχνίας: ο νέος ρόλος του εκπαιδευτικού και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η διατριβή εξετάζει τη διδακτική μέθοδο project όπως αυτή υλοποιείται στo πλαίσιo του νέου Προγράμματος Σπουδών της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην πρώτη τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Το νέο Προγράμμα Σπουδών είναι μαθητοκεντρικό και δεν είναι δυνατόν να λείπει από αυτό η κατεξοχήν μαθητοκεντρική διδακτική μέθοδος project. Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της διδακτικής μεθόδου project και του ρόλου του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, των κοινωνικά απομονωμένων μαθητών. Αρχικά έγινε μία προσπάθεια μέτρησης του επιπέδου των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, στην έναρξη των μαθημάτων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, δίνοντας σε 381 μαθητές να συμπληρώσουν ένα αυτοαναφορικό ερωτηματολόγιο και στους εκπαιδευτικούς τους να συμπληρώσουν ένα ετεροαναφορικό ερωτηματολόγιο, προκειμένου να εντοπιστούν οι κοινωνικά απομονωμένοι μαθητές. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν δύο συμμετοχικές παρατηρήσεις των 42 κοινωνικά απομονωμένων μαθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present dissertation examines the project method, as it is materialised at the frame of the new curriculum of literature in the first grade of Greek high school. The new curriculum at the Greek secondary schools are child-centered and interdisciplinary and so it is not possible the project method to be absence. The present deissertation aims to examime the effectiveness of project method and of teachers role at the development of social skills of children with low level. At first it is made a grade effort to measure that level at the beginning of the literature lessons by giving to 381 students a questionnaire to answer about themselves and to their 13 teachers a questionnaire to answer about their students social skills. Moreover as teachers are obligated to teach the literature lessons with the project method and not only to set cognitive aims but social aims too, we examine the effectiveness of the project method, to see if it increases the sociall skills of childrens with law l ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40030
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40030
ND
40030
Εναλλακτικός τίτλος
The project method in the lesson of literature: the teachers new role and the development of social skills of students in secondary education
Συγγραφέας
Στύλα, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Τσιλιμένη Τασούλα
Κακανά Δόμνα
Σακκής Δημήτριος
Μπότσογλου Καφένια
Μάγος Κωνσταντίνος
Σηφάκη Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Project; Π.Σ. Νεοελληνικής Λογοτεχνίας; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Κοινωνικές δεξιότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
297 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)