Συμβολή στη μελέτη της αντικεραυνικής προστασίας πλοίου

Περίληψη

Με τον εκτεταμένο εξηλεκτρισμό και τη χρήση ζωτικής σημασίας ηλεκτρονικού εξοπλισμού στα συστήματα ενός πλοίου το φαινόμενο του κεραυνού αναδεικνύεται σε σοβαρό παράγοντα κινδύνου. Στην παρούσα διατριβή γίνεται αρχικά ανάλυση των φυσικών μηχανισμών αλληλεπίδρασης του κεραυνικού πλήγματος με τη δομή ενός πλοίου και καταγραφή της διεξαχθείσας έρευνας και των απαιτήσεων των σχετικών κανονισμών. Η σύγκριση μετρήσεων της ακτίνας σύλληψης και της απόστασης πρόσκρουσης από επιβολές κρουστικής τάσης σε υπό κλίμακα δοκίμιο πλοίου με τα αποτελέσματα εμπειρικών μοντέλων ανέδειξε την υπερεκτίμηση της παρεχόμενης ζώνης προστασίας στη σύνθετη δομή ενός πλοίου από τις θεωρητικές μεθόδους. Επιπλέον, η στατιστική φύση του κεραυνού και τα φαινόμενα γειτνίασης είναι παράγοντες που θα πρέπει να συνεκτιμώνται. Οι απαιτήσεις ενός πειράματος έγχυσης κρουστικού ρεύματος σε υπό κλίμακα μοντέλα πλοίου μελετήθηκαν με προκαταρκτικές μετρήσεις σε δοκίμια εντός ηλεκτρολυτικής δεξαμενής με εφαρμογή της Θεωρίας της Ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

With the extended electrification of all onboard systems and the use of vital electronic equipment lightning arises as a serious danger for ships. In the present dissertation the physical procedures of the interaction between lightning and the hull of a ship are at first analyzed along with the relative performed research and the requirements of the regulations. Overestimation of the resulting protection zone on a complex ship geometry was concluded by comparing results from impulse voltage experiments on a scaled down ship model to the calculations of lightning protection zone models. Lightning interception probability and proximity effects were highlighted as dominant factors. The needs of an impulse current injection experiment on a scaled down ship model are investigated through measurements on grounding electrodes placed in an electrolytic tank with application of the Similarity Theory and Dimensional Analysis. According to lightning incidence calculations on various ship models, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39195
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39195
ND
39195
Εναλλακτικός τίτλος
Contribution to the study of lightning protection of ships
Συγγραφέας
Νικολοπούλου, Ελένη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος
Εξεταστική επιτροπή
Σταθόπουλος Ιωάννης
Τοπαλής Φραγκίσκος
Μικρόπουλος Παντελής
Προυσαλίδης Ιωάννης
Πυργιώτη Ελευθερία
Γκόνος Ιωάννης
Τσεκούρας Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Κεραυνοπληξία πλοίου; Αντικεραυνική προστασία; Πειράματα κλίμακας; Θεωρία της Ομοιότητας; Πιθανότητα σύλληψης; Ανάλυση θωράκισης; Φαινόμενα γειτνίασης; Επαγόμενες υπερτάσεις; Ηλεκτρομαγνητική ατρωσία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 198 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)