Νοήματα σχετικά με την έννοια της καμπυλότητας στο χώρο που αναπτύσσουν μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και φοιτητές μαθηματικών με τη χρήση εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας

Περίληψη

Κεντρικός στόχος της παρούσας διατριβής ήταν η μελέτη και δομημένη περιγραφή των μαθηματικών νοημάτων που αναπτύσσουν μαθητές της Γ τάξης Γυμνασίου και φοιτητές Μαθηματικών για έννοιες σχετικές με την καμπυλότητα μιας καμπύλης στο χώρο. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, σχεδίασα έναν μικρόκοσμο (υπολογιστικό περιβάλλον), συνδυάζοντας τη Διαφορική γεωμετρία και τη Γεωμετρία της Χελώνας, σε ένα τρισδιάστατο ψηφιακό περιβάλλον γεωμετρίας της χελώνας (MaLT) που συνδυάζει το δυναμικό χειρισμό μαθηματικών αντικειμένων και τη συμβολική έκφραση μέσω της γλώσσας logo. Η διάκριση καμπυλών αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα στη Γεωμετρία, και σύμφωνα με το θεμελιώδες θεώρημα της Διαφορικής Γεωμετρίας, τα αντίστοιχα κατάλληλα εργαλεία αποτελούν οι έννοιες της καμπυλότητας και της στρέψης. Αυτό το οποίο παρατηρείται, είναι ότι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συναντώνται μόνο στατικές καμπύλες, και μάλιστα σε πολλές και διαφορετικές γνωστικές περιοχές της διδακτέας ύλης, ενώ εκλείπει παντελώς η δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The focal point of this thesis was the study and the structured description of mathematical meanings developed by both high school and mathematics students on concepts related to the curvature of a curve in space. In order to achieve this goal, I designed a microworld (digital environment), combining Differential geometry and the Geometry of the Turtle in a three-dimensional digital turtle geometry environment (MaLT) which combines dynamic handling of mathematical objects and symbolic expression through logo language.The distinction of curves is one of the main problems in Geometry, and according to the fundamental theorem of differential geometry, the appropriate corresponding tools are the concepts of curvature and torsion. What is observed is that, in secondary education, only static curves are met in, indeed, many different cognitive areas of the curriculum. Meanwhile, there is a complete lack of random three-dimensional curves study. Yet, such a study is considered to be absolutel ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38306
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38306
ND
38306
Εναλλακτικός τίτλος
Higher and secondary education's students' generation of meanings around the concept of curvature in 3d space while interacting with digital media
Συγγραφέας
Ζάντζος, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρόνης Κυνηγός
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Μηλίγκου Ευανθία
Πόταρη Δέσποινα
Ψυχάρης Γεώργιος
Σμυρναίου Ζαχαρούλα
Παρθένης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Καμπυλότητα καμπύλης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
403 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)