Η διδασκαλία της φυσικής μέσα από αθλητικές δραστηριότητες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τον τρόπο με τον οποίο ο χώρος του αθλητισμού μπορεί να αξιοποιηθεί, για να δημιουργηθούν δραστηριότητες Φυσικής για μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού σχολείου, Γυμνασίου και Λυκείου. Αρχικά πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση, προκειμένου να διερευνηθεί η υπάρχουσα σύνδεση της Φυσικής με τα σπορ σε επιστημονικά βιβλία, περιοδικά, σχολικά βιβλία, διαδίκτυο κ.α. Πραγματοποιείται μια ιστορική ανασκόπηση της σύνδεσης Φυσικής και αθλητισμού και αναφέρονται παραδείγματα επιστημόνων οι οποίοι είχαν μια ιδιαίτερη αγάπη για τα σπορ, εμπνεύστηκαν τις ιδέες τους από αυτά ή τα χρησιμοποίησαν μέσω αναλογιών, για να εξηγήσουν τις θεωρίες τους.Παρουσιάζονται πρωτότυπες προτάσεις για δραστηριότητες Φυσικής εμπνευσμένες από τον χώρο του αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα, κατατίθενται:α) Πειραματικές δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποιούν το σώμα τους ως εργαλείο, για να βιώσουν τις Φυσικές έννοιες. β) Πειράματα Φυσικής με καθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis studies the way physics and sports can be combined in order to develop activities and educational material for school physics teaching. A bibliographic research takes place in order to establish the relationship between physics and sports in scientific books, textbooks, science magazines or web, focusing especially on Greek physics textbooks. A historical review on this relationship is attempted as well as a presentation of examples of great scientists that loved sports and used sports in their analogies or ideas, while they have been inspired by sports. Activities combining physics and sports are presented and more specifically: a) Experiments where the human body is the main experimental tool.b) Experiments with simple and more sophisticated biomechanical equipment.c) Analogies inspired from sports.More specifically in the current thesis four case studies are presented:a) Students, during the second case study, using a variety of physical activities, have the oppor ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37633
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37633
ND
37633
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching physics through sports activities in primary and secondary education
Συγγραφέας
Βουρλιάς, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Κουμαράς Παναγιώτης
Αυγολούπης Σταύρος
Τουρτούρας Χρήστος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Πολάτογλου Χαρίτων
Κόλλιας Ηρακλής
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική της φυσικής; Φυσική και αθλητισμός; Πειράματα στο προαύλιο; Ενδιαφέρον των μαθητών για τη Φυσική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
379 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ. + 1 CD Δεδομένων
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)