Γνωστικές και συναισθηματικές προσεγγίσεις της διδασκαλίας μετακλασικών και σύγχρονων θεμάτων των φυσικών επιστημών στο λύκειο

Περίληψη

Ο Επιστημονικός Αλφαβητισμός (ΕΑ) είναι ένας όρος που θεωρείται από τους καθηγητές ερευνητές των φυσικών επιστημών και τους σχεδιαστές αναλυτικών προγραμμάτων ως ένας επιθυμητός διδακτικός στόχος. Η μάθηση στα μαθήματα των φυσικών επιστημών, από την άλλη, είναι μια δύσκολη διαδικασία για την πλειονότητα των μαθητών λόγω γνωστικών και συναισθηματικών παραγόντων. Οι γνωστικοί παράγοντες οφείλονται στην αφηρημένη φύση της επιστήμης, ενώ οι συναισθηματικοί παράγοντες συνδέονται με την έλλειψη σύνδεσης της επιστήμης με την καθημερινή ζωή και την κοινωνία.Αυτή η διατριβή ερευνά τα διάφορα επίπεδα του Επιστημονικού Αλφαβητισμού μεταξύ πρωτοετών φοιτητών συγκεκριμένων πανεπιστημιακών τμημάτων, σχετικά με μετακλασικά και σύγχρονα αντικείμενα φυσικών επιστημών. Επίσης, παρουσιάζονται και συζητούνται για τις πιθανές αιτίες τους μερικές παρανοήσεις πάνω σε αυτά τα θέματα και τα οποία είναι σχετικά με και αφορούν την κοινωνία. Το πρώτο μέρος της έρευνας βασίστηκε σε μια αντίστοιχη που σχεδιάστηκε α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Scientific Literacy (SL) is a term which is generally valued among science educators and curriculum designers as a desirable student learning outcome. Learning Science, from the other hand, is a hard task for the majority of students, due to cognitive and affective factors. Cognitive factors are caused by the abstract nature of science, while affective factors are linked to the lack of the connection of science with everyday life and society.This thesis explores the various levels of Scientific Literacy among first-year undergraduate students of specific university departments, regarding post-classical and modern science subjects. There are also presented and discussed for their possible causes some misconceptions on these topics that are relevant to and concern society. The first part of the research is based in a similar one designed by Israeli educators from Rehovot University and covers green chemistry and modern materials issues, while the second part, designed by the author is ab ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37380
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37380
ND
37380
Εναλλακτικός τίτλος
Cognitive and affective approaches to teaching post classic and modern science subjects in high scool
Συγγραφέας
Χαρτζάβαλος, Σωτήριος (Πατρώνυμο: Θεοφάνης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Τσαπαρλής Γεώργιος
Καμαράτος Ματθαίος
Μελισσάς Βασίλειος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Αικατερίνη
Βλεσσίδης Αθανάσιος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστικός; Συναισθηματικός; Διδακτική φυσικών επιστημών; Άτυπες μορφές εκπαίδευσης; Επιστημονικός αλφαβητισμός; Παρανοήσεις πράσινη χημεία; Υλικά; Πυρηνική φυσική; Συζήτηση; Εννοιολογικική αλλαγή; Τροχιακό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
472, σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)