Η συμβολή της γλυπτικής στη ζωγραφική του Amedeo Modiglianni (1884-1920): καρυάτιδες και γυναικεία γυμνά

Περίληψη

Ο Amedeo Modigliani αν και γνωστός για τα ζωγραφικά του έργα, καταπιάστηκε και με τη γλυπτική, κυρίως το διάστημα π.1909-1915. Την περίοδο αυτή ασχολήθηκε εντατικά με το θέμα της Καρυάτιδας -όπως και άλλοι σύγχρονοι γλύπτες, το οποίο και απέδωσε σε διάφορες εκδοχές (ανδρικές, γυναικείες, ερμαφρόδιτες, όρθιες, γονατιστές, αφαιρετικές). Σκοπός της εργασίας, ήταν η συγκέντρωση των -διασκορπισμένων ανά τον κόσμο- σχεδίων με θέμα την Καρυάτιδα, η εύρεση των προτύπων αυτών των έργων, η τοποθέτησή τους σε ένα χρονολογικό πλαίσιο, ο ρόλος τους στο μεγαλεπήβολο σχέδιο του Modigliani για τη δημιουργία ενός Ναού της Ομορφιάς, καθώς και η συνεισφορά τους στο όψιμο ζωγραφικό του έργο: τις προσωπογραφίες και κυρίως στα Γυναικεία Γυμνά. Επίσης, συσχετίστηκε και ο ρόλος της γυναίκας των αρχών του 20ού αιώνα στη διαμόρφωση του τύπου της Καρυάτιδας, καθώς και η επιρροή των εν λόγω σχεδίων σε σύγχρονους καλλιτέχνες αλλά και την Ομάδα των Έξι του Τορίνου (Il Gruppo di Sei di Torino). Παρόλο που δεν κατόρθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Amedeo Modigliani although known for his paintings dedicated himself to sculpture, mainly between c.1909-1915. During this period, Modigliani -as well as other contemporary sculptors- examined intensively the issue of Caryatid. He presented his Caryatides in various versions (male, female, hermaphrodite, standing, kneeling, abstractive). Main aim of this research was the collection of the Caryatides' drawings (most of them can be found today in private collection around the world), the finding of their prototypes, their chronological context, their role to the grand plan of Modigliani; the creation of a Temple of Beauty, as well as their contribution to his late paintings: the portraits and especially to the Female Nudes. The role of women in the 20th century is also associated to the formation of the type of the Caryatid and the impact of these drawings on contemporary artists, as well as on the Group of Six of Turin (Il Gruppo di Sei di Torino). Although he didn't succeed in completi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37241
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37241
ND
37241
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of Amedeo Modigliani's (1884-1920) sculpture to his paintings: caryatides and female nudes
Συγγραφέας
Ντακόλια, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παυλόπουλος Δημήτριος
Μαυρομιχάλη Ευθυμία
Εμμανουήλ Μαρία-Μελίτα
Στεφανίδης Μάνος
Παλαγγιά-Λαδοπούλου Όλγα
Παπαθανασίου Μαρία
Γεωργιλάκης Μάρκος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Modigliani, Amedeo (1884-1920); Γλυπτική; Ζωγραφική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2τ. ( 308 ; 202 σ.), εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)