Δυσλεξία σε αλλοδαπούς και Έλληνες μαθητές

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει ως κύριο σκοπό την διερεύνηση και συγκριτική-διαγλωσσική μελέτη των χαρακτηριστικών και επιδόσεων Ελλήνων, αλλοδαπών/δίγλωσσων και Αγγλόφωνων δυσλεξικών μαθητών δημοτικού σχολείου, σε διάφορες νοητικές-γνωστικές λειτουργίες, ώστε να μελετηθούν διεξοδικά οι εκφάνσεις της συγκεκριμένης διαταραχής σε διαφορετικά γλωσσικά πλαίσια. Προκειμένου να διασφαλιστεί η διαγλωσσική σύγκριση για τους σκοπούς της έρευνας, κρίθηκε αναγκαία η προσαρμογή του αγγλικού ψυχομετρικού εργαλείου Dyslexia Screening Test-Junior, στην ελληνική γλώσσα. Μέσω της έρευνας καταδεικνύεται η συμβολή του αλφαβητικού συστήματος του χρήστη της γλώσσας, το οποίο, ανάλογα με τα φωνολογικά, μορφολογικά και συντακτικά χαρακτηριστικά του, άλλοτε δυσχεραίνει και άλλοτε υποβοηθά την εκμάθηση και χρήση της από τους δυσλεξικούς μαθητές. Τα ερευνητικά ευρήματα υπογραμμίζουν τις διαφορές ελληνικού και αγγλικού γλωσσικού συστήματος, αποδεικνύουν ότι το φωνολογικό έλλειμμα έχει έρεισμα και στο ελληνικό αλφαβητικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aims at examining thoroughly and comparing-contrasting in a cross-cultural mode the characteristics as well as the scores of Greek, English-speaking and bilingual dyslexic primary students, in various cognitive and intellectual sub-skills, in order to analyse the manifestations of the dyslexia syndrome in different linguistic environments. To ensure the reliabiliy of this particular linguistic comparison for research reasons, it was considered essential to adapt the English psychometric test Dyslexia Screening Test-Junior, in Greek. The results stress the imprortance of the alphabetic script of the language user, which, according to its phonological, morphological and syntactic properties will either facilitate or affect the process of learning the alphabetic principle by the dyslexic learners. The fundamental differences between the Greek and English linguistic system are underlined in the present study while, at the same time, it is implied that the language deficit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36865
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36865
ND
36865
Εναλλακτικός τίτλος
Dyslexia in foreigner and Greek students
Συγγραφέας
Γκουντή, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτος Ιωάννης
Αναγνωστόπουλος Δημήτριος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Αντωνίου Σταμάτιος - Αλέξανδρος
Σιδερίδης Γεώργιος
Μαγουλά Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Έλληνες; Αλλοδαποί; Μαθητές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
314 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)