Αυτοσχεδιασμός και σύνθεση 1960-1988: αρχιτεκτονική θεωρία και πρακτική σε κατ’ αναλογίαν εξέταση με τη μουσική

Περίληψη

Αξιοποιώντας τη συμβιωτική σχέση μεταξύ μουσικής και αρχιτεκτονικής, μέσα σε ένα συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο αρχών και πρακτικών και κατ’ αναλογίαν με το μουσικό αυτοσχεδιασμό εξετάζεται ο αρχιτεκτονικός αυτοσχεδιασμός ως αυθόρμητη, απρόβλεπτη, δημιουργική συνεισφορά των τελικών αποδεκτών του σχεδιασμού στο έργο του αρχιτέκτονα-συνθέτη, ως ατομική ή/και συλλογική δράση-παρέμβαση των χρηστών στην παραγωγή του αρχιτεκτονικού χώρου. Παράλληλα, εξετάζεται η αρχιτεκτονική σύνθεση ως μέσον πραγματοποίησης τέτοιων αυτοσχεδιαστικών δράσεων. Βέβαια, υφίσταται μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των δύο τεχνών, η οποία αφορά στην υπόσταση του παραγόμενου έργου, καθώς η αρχιτεκτονική, που διαθέτει φυσική υπόσταση και μια οικονομική υπεραξία, σχετίζεται με το χώρο ενώ η μουσική με το χρόνο. Ωστόσο, επειδή η έρευνα δεν βασίζεται στο συνήθη συσχετισμό των κοινών δομικών-μορφικών χαρακτηριστικών και όρων τους αλλά στο συσχετισμό τους ως διαδικασιών παραγωγής, αυτή η διαφορά δεν εμποδίζει την πραγματοποίη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Reclaiming the symbiotic relationship between music and architecture, within a specific historical context of principles and practices, and in correlation to musical improvisation, the architectural improvisation is examined as a spontaneous, unpredictable, creative contribution of the final recipients of design in the work of the architect-composer, as an individual and/or collective action-intervention of users in the production of architectural space. In addition, architectural composition is considered as a means to accomplish such improvisatory actions. Surely, there is a fundamental difference between the two arts, which concerns the existence of the work produced, since architecture, which has a physical substance and an economic surplus value, is associated with space while music is associated with time. However, just because research is not based on the usual correlation of their common structure-form features and terms but on their correlation as production processes, this fu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36594
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36594
ND
36594
Εναλλακτικός τίτλος
Improvisation and composition, 1960-1988: correspondences between music and architectural theory and practice
Συγγραφέας
Κλειδωνάς, Αλέξανδρος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Ι : Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Πορτάλιου Ελένη
Σταυρίδης Σταύρος
Παπαλεξόπουλος Δημήτρης
Δεμίρη Κωνσταντίνα
Μωραΐτης Κωνσταντίνος
Δημητριάδης Δήμος
Στεφάνου Δανάη - Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Αρχιτεκτονική και μουσική; Αρχιτεκτονικός αυτοσχεδιασμός; Ιδιωματικός / Μη-ιδιωματικός / Διιδιωματικός Αυτοσχεδιασμός; Συμμετοχικός σχεδιασμός; Ανοιχτό έργο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
550 σ., εικ., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)