Μια οικοσυστημική προσέγγιση των αντιλήψεων των μικρών παιδιών για τα μουσεία: ελληνική μελέτη περίπτωσης

Περίληψη

Σκοπός της μελέτης είναι να προτείνει μια εναλλακτική οικοσυστημική προσέγγιση στη διερεύνηση της φύσης των αντιλήψεων που σχηματίζουν τα μικρά παιδιά σχετικά με τα μουσεία, καθώς και των συνθηκών όπου σχηματίζονται οι αντιλήψεις αυτές. Με βάση την οικολογική θεωρία της ανθρώπινης ανάπτυξης του Γιούρι Μπρονφεμπρένερ (1979) και τη θεωρία των προσφερόμενων δυνατοτήτων του Τζέημς Γκίμπσον (1986), η μελέτη επαναπροσδιορίζει τα μουσεία ως οικολογικούς τόπους, και τις αντιλήψεις ως οικολογικές οντότητες, που διαμορφώνονται μέσα από δυναμικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ατόμων και του περιβάλλοντός τους. Μέσα από ένα τέτοιο οικοσυστημικό πρίσμα, η μελέτη επιχειρεί να εντοπίσει τις συγκειμενικές παραμέτρους των αντιλήψεων των μικρών παιδιών σχετικά με τα μουσεία, εφαρμόζοντας οικοσυστημικές ερευνητικές αρχές στο πνεύμα της ποιοτικής έρευνας. Συγκεκριμένα, η μελέτη ακολούθησε μια κατά βάση εθνογραφική προσέγγιση, συνδυάζοντας νατουραλιστικές ερευνητικές μεθόδους και σειρές ερωτηματολογίων, στα π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study is to provide an alternative ecological approach to exploring the nature of young children’s perceptions about museums, and the conditions where these perceptions are developed. Drawing on Urie Bronfenbrenner’s ecological theory of human development (1979) and James Gibson’s theory of affordances (1986), the study conceptualizes museums as ecological settings, and perceptions as ecological entities, which are formed through dynamic transactions between individuals and their environment. In the light of these conceptualizations, the study attempts to identify the contextual parameters of young children’s museum perceptions, by implementing ecological research principles in terms of a qualitative research ethos. In particular, the study followed a largely ethnographic approach, combining naturalistic research methods with sets of questionnaires, in the context of multiple museum visits and feedback sessions with children, museum professionals and parents. The fi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35968
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35968
ND
35968
Εναλλακτικός τίτλος
An ecological examination of young children's museum-related perceptions: a greek case study
Συγγραφέας
Ζάπρη, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
University of Leicester. Faculty of Arts. Museum Studies
Εξεταστική επιτροπή
Anderson David
Golding Vivian
Knell Simon
Hooper-Greenhill Eilean
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μουσεία; Προσχολική ηλικία; Οικογένεια; Σχολείο; Γιούρι Μπρονφενμπρένερ; Τζέημς Γκίμπσον
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
231 σ., εικ., πιν., σχημ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)